Šéf prodeje Škody auto pro střední Evropu Jan Hurt si myslí, že Yeti si získá nejen muže, ale i ženy. Ilustrační foto.

Šéf prodeje Škody auto pro střední Evropu Jan Hurt si myslí, že Yeti si získá nejen muže, ale i ženy. Ilustrační foto. | foto: David Port, MF DNES

Yeti půjde na trh už příští týden, prozradil šéf prodeje Škoda Auto

  • 46
Škoda Auto vstupuje s terénním vozem Yeti na úplně nový trh. Podle šéfa prodeje pro střední Evropu Jana Hurta automobilka hledá kromě Yetiho ještě další modely aut, které by mohly za pár let doplnit výrobní řadu Škodovky. Prozradil také, že automobilka už nechystá další zlevňování.

Jak dlouho jste měli dopředu stanovenou cenu?
Snažíme se ji v této době dělat co nejpozději, především kvůli kurzu. Tuto cenu jsme měli zhruba tři až čtyři měsíce dopředu. Ale přibližná cena byla už tři čtyři roky dozadu, když se projekt narodil, abychom mohli počítat jeho ekonomiku. Razantní změny na trhu měly dopad i na Yetiho, původní cena byla vyšší (nejlevnější verze Yetiho vyjde na 360 tisíc - pozn. red.).

Znáte už cenu pro Německo?
Zveřejníme ji příští týden. Cena bude sladěná s okolními trhy a proto se neobávám, že by ho někdo jezdil nakupovat do Německa kvůli ceně.

Kdo bude pro Yetiho největší konkurent?
Můj odhad je, že to bude hlavně Nissan Qashqai.

Nebude Yeti kanibalizovat prodeje Octavie Scout?
Na první pohlede jsou to jiná auta. Jistá míra tam ale může být, s tím počítáme. Ale u Yetiho je velký potenciál nových zákazníků, takže se nám vyplatí.

Proč začínáte s prodeji v Česku a Německu?
Česko je domácí trh, to je logické, tady budeme začínat vždy. A v Německu je velká bublina ze šrotovného, která je krátkodobá. Než splaskne, chceme část trhu získat.

Kdy mohou zákazníci auta objednávat?
Dealeři si je už objednali a od příštího týdne si je budou moci zamlouvat i jejich zákazníci. Čekací doby budou osm až deset týdnů.

Na koho s Yetim hlavně míříte?
Je to auto pro aktivní jedince i páry. Je to vůz pro lidi, které oslovuje design i výborné jízdní vlastnosti na silnici i v terénu. Tipnul bych si, že auto zaboduje i u žen. První studie, které jsme dělali, ukazovaly hodně pozitivní reakce ženské poloviny. Myslím, že ho hodně mužů koupí manželce a na víkend jim ho sebere.

Jaké verze budou podle vás nejprodávanější?
Budou dva typy zákazníků. Jako městské auto, tam bude hodně zájem o auto s novým, moderním motorem 1,2 TSI. A pak určitě i o čtyřkolku do terénu. To auto umí více, než na první pohled vypadá.

Kolik vozů chcete ročně vyrábět?
Plán je na šedesát tisíc ročně, osobně si myslím, že to bude ještě více. U oktávií jsme také na dvojnásobku plánovaných objemů.

Chystáte ještě další zlevňování?
Jsme na dně s cenami, nedokážu si představit, že by byl ještě prostor pro jejich dramatické snížení. Důležité bylo, že díky úpravám se vrátili znovu privátní zákazníci, přestáváme ztrácet tržní podíl.

Chystáte ještě doplnit stávající sortiment jiným typem vozů?
Dokážu si představit ještě řadu typů vozů, ale musí se to vyplatit. Jsme objemová značka a proto musíme do modelů, kde je velký potenciál zákazníků. Uvažujeme o voze menším než je Fabia a o následníkovi Octavie Tour.
Nízkorozpočtové auto velikosti Octavie s nižší cenou. Tour zatím jede dál, prodeje jsou stále dobré. Ale musíme být připraveni na chvíli, kdy už o něj nebude zájem. Je hodně úvah i o dalších typech vozů, ale vzhledem k tomu, co se děje, je zatím opravdu ve stadiu úvah.