Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Z internetových obchodů se půjčovny CD nestanou

aktualizováno 
Novou možnost vrátit zboží objednané u zásilkové firmy nebo například po internetu, která platí od počátku tohoto roku, jistě uvítal nejeden zákazník.
Novou možnost vrátit zboží objednané u zásilkové firmy nebo například po internetu, která platí od počátku tohoto roku, jistě uvítal nejeden zákazník. Díky ní již snad nebude nutné přemýšlet nad tím, jak naložit s objednaným zbožím, které zákazník nakonec nechce. Ať již z důvodu, že si nákup později rozmyslel, nebo například proto, že objednané zboží vypadá ve skutečnosti jinak než v nabídkovém katalogu. Každý má od 1. ledna 2001 možnost nákup si v klidu rozmyslet a zboží do určité doby vrátit zpět obchodníkovi. "Tato dobrá myšlenka na ochranu spotřebitele se dá ovšem lehce zneužít a obávám se, že nejsem jediný, koho to napadlo," napsal po přečtení článku o nových pravidlech (MF DNES 3. ledna 2001) Vratislav Kašpar z Prahy. Zároveň uvedl názorný příklad: "Objednáte si u zásilkové firmy CD s vaším oblíbencem, a když ho dostanete, jednoduše jej na vypalovačce okopírujete. Pak vrátíte zboží dodavateli s tím, že jste si nákup rozmysleli." I když by to mnozí zákazníci jistě uvítali, ze zásilkových firem ani internetových obchodů se půjčovny CD díky novému zákonu nestanou. Čtrnáctidenní lhůta na vrácení zboží koupeného takzvaně na dálku (přes internet, telefon, teleshopping, zásilkovou službu...) se totiž některých druhů zboží netýká. Patří mezi ně právě audionahrávky, u kterých spotřebitel porušil originální obal. To znamená, že pokud objednané CD zákazník nechce, může si nejvýše prohlédnout obrázek na obalu. Jinak s vrácením zboží by u obchodníka neměl uspět. Totéž platí i pro videokazety a počítačové programy. Podle nových pravidel nelze vracet ani noviny, periodika a časopisy, zboží upravené podle přání zákazníka a výrobky podléhající rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání. Právo vrátit zboží i bez udání důvodu nelze použít ani na nákup nemovitostí nebo na obchody uzavírané na základě dražeb. Také potraviny, nápoje a jiné zboží běžné spotřeby, dodávané stálými doručovateli do domácnosti, jsou z možnosti vrácení vyloučeny.
Autor:


Témata: Test iDNES.cz, Aukce


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Káva Starbucks s plátkem hovězího masa Jerky.
Starbucks v USA začal nabízet kávu s hovězím masem

Kavárenská síť Starbucks testuje na pobočce v americkém Seattlu novinku. V pondělí začala nabízet vskutku nezvyklý nápoj - ledovou kávu s plátkem sušeného...  celý článek

Brigádnice Eva Pláničková sklízí první dozrávající jahody na plzeňské plamntáži u Kalikovského mlýna
Tristní bilance prodejců jahod na severu Moravy: dva ze tří porušili zákon

Většina obchodníků prodávajících v Moravskoslezském a Olomouckém kraji jahody, jejichž stánky zkontrolovala Česká obchodní inspekce (ČOI), porušila zákon o...  celý článek

Organicky pěstovaná zelenina dostává nálepku bio, protože se pěstuje bez použití umělých hnojiv, herbicidů a pesticidů
Kontroly našly u biopotravin jen minimum pochybení. Češi jim přesto nevěří

Češi biopotravinám nedůvěřují, shodují se lidé z branže. Proto také jejich spotřeba za západní Evropou zaostává. Kontroly však ukazují, že bioprodukty patří...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.