I když reakce na tento způsob reklamy mohou být smíšené, je to cesta mimořádně účinná. V Británii, která se aktivně zapojila do útoku na Irák, narůstají obavy z odvety a obchod s ochrannými prostředky kvete.
Britové kupují vše: od jednoduchých masek až po kompletní protichemické obleky pro celou rodinu. A nijak nešetří.
Sada ochranného vybavení pro pětičlennou rodinu vyjde zhruba na 1 200 liber (přes 52 tisíc korun). Obchody nabízejí i protichemické vybavení pro domácí mazlíčky. Kočku či psa lze před jedovatými látkami ochránit soupravičkou za 450 liber.
Nejagresivnější z firem poslala své prodejce v maskách do metra, kde rozdávali letáčky s provokativním sloganem. "New York, Bali, Tokio. Kdo bude další?" - poukazuje reklama na poslední velké teroristické útoky.
"Všechno, co říkáme, je: Jsme ve válce a je rozumné být připraven. Nesnažíme se nikoho vyděsit," říká šéf společnosti "You Won't Get Me" John Gladden.
Ta jen za posledních pár týdnů prodala 14 tisíc základních verzí masek, kus za patnáct liber.
Souhrn článků o válce a ekonomice |
"Je to něco, co si lidé mohou vzít s sebou každý den. Je to pro něco jako pojistka. Doufají, že ji nikdy nebudou potřebovat, ale kdyby ano, chtějí být připraveni," tvrdí Marin.