Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mašina na peníze Star Wars vydělá miliardy. Táhnou ji kina i suvenýry

  19:00aktualizováno  19:00
Šílenství kolem nového filmu Star Wars ještě ani pořádně nezačalo a prodejci se v předvánočním období už předhánějí s originálními fanouškovskými předměty. Studio Walt Disney kvůli pokračování kultovního snímku očekává rekordní tržby. Za lístky v předprodeji už utržilo přes 50 milionů dolarů.

Prodejci hned po celosvětové premiéře sedmého dílu Star Wars, která je naplánovaná na 17. prosince, očekávají obrovské tržby. Podle analytika Macquarie Securities Tima Nollena by v průběhu prvního roku měly dosáhnout až pěti miliard amerických dolarů. Studio Disney má přitom z prodejů předmětů deset procent, předpokládá tedy příjem 500 milionů dolarů, uvedl magazín Forbes.

To ale není nic proti tomu, co za 38 let existence fenoménu Hvězdných válek utržil jeho tvůrce George Lucas. Odhaduje se, že z prodeje zboží s tématikou Star Wars vydělal přibližně dvacet miliard dolarů.

Přesto jsou tvůrci vůči výši výnosů z filmu skeptičtí. Aby se snímek dal považovat za úspěšný, musí podle pořadu televize CBS vydělat alespoň jeden a půl miliardy dolarů. S rozpočtem dvě stě milionů a obrovskými náklady na propagaci není divu, že je částka tak vysoká.

„J. J. je trochu vyděšený. Je teď ze strany Disney pod velkým tlakem, musí jim prokázat, že nákup LucasFilms, který studio odkoupilo od George Lucase, byl dobrý nápad,“ řekl Steven Spilberg o režisérovi sedmého dílu J. J. Abramsovi.

První promítací víkend slibuje rekordní tržby

Podle předpovědí by se za první promítací víkend mělo jen ve Spojených státech utržit 170 až 240 milionů dolarů. Analytici zároveň doufají, že se sedmé epizodě bude dařit lépe, než premiéře Jurského světa na konci jara letošního roku. Ten za první červnový víkend utržil 208,8 milionů dolarů.

PRVNÍ DOJMY: Nový díl Star Wars pozvedl módní vlajku feminismu

Někteří dokonce věří, že by film mohl překonat tržby Avatara, který si celosvětově přišel na 2,8 miliard amerických dolarů. Zatím se mluvilo „jen“ o částce 2,5 miliard dolarů. Od nové epizody se očekává i vysoká návštěvnost, film uvede více jak čtyři tisíce kin ve Spojených státech.

„Myslím, že pokud se podaří za první víkend promítání utržit kolem dvou set milionů dolarů, bude to znamenat úspěch. My počítáme s tržbami o zahajovacím víkendu okolo 223 milionů dolarů,“ řekl manažer BoxOffice Media Daniel Loría. „Věřím ale, že film bude úspěšný i bez prolamování nějakých rekordů,“ dodává pro server CNBC.

Film Star Wars: Síla se probouzí by mohl dosáhnout i nejvyšších prosincových tržeb. Za poslední měsíc v roce jsou tržby většinou nižší než v létě, kdy jim nahrávají zavřené školy. Prosincový víkendový rekord zatím drží film Hobbit: Neočekávaná cesta, který v roce 2012 dosáhl tržeb 84,6 milionu dolarů.

Světelný meč místo podpatku a latte se Žvejkalem

I samotní výrobci se při vymýšlení předmětů pro nadšence stále překonávají. Koupit si obyčejnou figurku hlavních protagonistů je už dávno minulostí.

Fotogalerie

Kromě studeného ochuceného latte s obrázkem Žvejkala si milovníci kávy mohou vychutnat svůj oblíbený nápoj s obrázkem Dartha Vadera, C-3PO nebo R2-D2. Technické typy zase ocení powerbanku v podobě robota R2-D2, děti si vyhrají v posteli ve tvaru stíhačky. Pro fanynky výrobci připravili boty s podpatkem ve tvaru světelného meče Luka Skywalkera nebo legíny s potiskem Žvejkalovy srsti.

Poslední natočená epizoda série Star Wars, Pomsta Sithů, přišla do kin před deseti lety. Filmové studio Walt Disney koupilo LucasFilms v roce 2012 za více než čtyři miliardy dolarů. Studio očekává, že se jim díky prodejům fanouškovských předmětů k sedmé epizodě Star Wars zvýší tržby až o dvě stě procent.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.