Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Za poslední elefanty zaplatí dráhy o sto milionů více, než čekaly

  15:33aktualizováno  15:33
Poslední zakázka na patrové vozy pro příměstské vlaky skončí opět u Škody Transporation. Otevřená soutěž na osm dvoupodlažních jednotek pro České dráhy dopadla podle očekávání: přihlásila se jen Škoda Vagonka.

Vlaky CityElefant nejsou podle generálního ředitele ČD Petra Žaludy příliš spolehlivé. | foto: Rosťa Jančar, Rosťa Jančar,  Technet.cz

Dráhy nakoupí osm souprav CityElefant za 1,75 miliardy korun. Dráhy čekaly podle odhadované ceny při vypisování soutěže cenu nižší o 110 milionů korun. Oproti poslední zakázce pro vagónku je ale cena za soupravu 218,75 milionů (bez daně) o pár set tisíc korun nižší.

Na rozdíl od minulých smluv bude mít ale Škoda Vagonka ve smlouvě přísnější sankce za případné technické závady. O výsledku soutěže informovaly dnes České dráhy. 

Jednotky s více než třemi sty místy pro sezení nasadí dráhy ve Středočeském a Moravskoslezském kraji: čtyři půjdou na trať Praha - Benešov, další čtyři pro spoje mezi Ostravou a Mosty u Jablunkova. Škoda musí soupravy dodat do jara 2013. Dráhy zaplatí šedesát procent ceny, 40 % financuje Evropská unie.

Generální ředitel Petr Žaluda v rozhovoru pro MF DNES uvedl, že osmikusová zakázka je posledním nákupem CityElefantů, které dráhy plánují.

Žaluda připustil, že u lidí oblíbené jednotky nejsou příliš spolehlivé a firma je musí často opravovat. "V nových smlouvách jsou za poruchy už podstatně přísnější sankce než dosud," tvrdí Žaluda.

Škoda Transportation tvrdí, že elefanty jsou ale bezproblémové, generální ředitel Josef Bernard dává jako příklad poslední sněhovou kalamitu, kdy nebyla odstavená ani jednotka.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.