Za přepážkou jsou vstřícnější, fronty ale trvají

Když zkoumala společnost Andersen Consulting (dnes Accenture) loni na podzim kvalitu služeb pěti největších finančních ústavů, Česká spořitelna a Komerční banka skončily poslední. Hodnocení provedené letos na jaře dopadlo přesně obráceně.

První Komerční banka, druhá Česká spořitelna. Naopak propadla ČSOB a její divize ČSOB IPB. Důvod? Podle Karla Klimeše z Liberálního institutu jsou v případě ČSOB příčinou problémy související se spojením s IPB a Poštovní spořitelnou. "Bylo to pro banku příliš velké sousto," domnívá se Klimeš.

Mluvčí ČSOB Milan Tománek k výsledku uvedl, že nemůže vyloučit dočasný vliv fúze na zaměstnance a bankovní služby. Podobné průzkumy však nepovažuje za příliš objektivní, podle něj jsou ti, kdo jsou hodnoceni bud' klienty, nebo potenciálními klienty těch, kteří hodnotí.

Naopak v České spořitelně podle Karla Klimeše "zapracoval" nový vlastník, Komerční banku v čele s novým vedením jak říká, motivuje připravovaná privatizace.

A co se zlepšilo? Především ochota pracovníků pomoci. Podobně jako loni si však zákazník před přepážkou nějakou dobu počká.