Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Za zchátralé hlavní nádraží mohou České dráhy, tvrdí Grandi Stazioni

  13:47aktualizováno  13:47
Za špatný stav Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží mohou podle společnosti Grandi Stazioni České dráhy, které budovu dlouhodobě vlastnily. Firma, se kterou nynější majitel nádraží, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), neprodloužila nájemní smlouvu, se také ohradila proti tvrzení SŽDC, že prodloužení smlouvy nedoporučil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

„Špatný stav Fantovy budovy je jednoznačně zaviněn jejím vlastníkem, který nechal budovu chátrat desítky let v rozporu s povinnostmi, které mu ukládá zákon o památkové péči,“ uvedla společnost Grandi Stazioni. Doposud se k převzetí nádraží, které správa železnic uskutečnila minulou neděli, italská firma nevyjadřovala.

Podle SŽDC prodloužení nájmu hlavního nádraží se společností nebylo možné ze dvou důvodů. Prvním z nich je skutečnost, že firma nesplnila smluvní podmínky a nezvládla od roku 2003 opravit Fantovu budovu. Druhým je pak rozpor se zákonem o veřejných zakázkách. „Tuto skutečnost potvrzuje i vyžádané stanovisko ÚOHS, které označuje uzavření dodatku jako podstatné změny smlouvy, tedy jako nepřípustné,“ uvedla SŽDC před ukončením spolupráce s Grandi Stazioni.

„Společnost České dráhy se důrazně ohrazuje proti tvrzením společnosti Grandi Stazioni. Naše společnost vždy plnila své smluvní i zákonné povinnosti,“ řekl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

Fotogalerie

Firma nyní ale poukazuje na vyjádření ÚOHS a tvrdí že antimonopolní úřad neposkytl žádné stanovisko, které by nějaké úkony SŽDC schvalovalo. Pracovníci antimonopolního úřadu odpovídali v obecné rovině, nikde v žádosti nebylo uvedeno, že by mělo jít o hlavní nádraží či zadavatele Správa železniční dopravní cesty, uvedl ÚOHS.

Grandi Stazioni se v tiskové zprávě také pozastavila nad postupem Správy železnic a ministerstva dopravy při přebírání budovy v neděli 16. října a následné schůzce s ministrem dopravy Danem Ťokem následující den. Ani jednoho se zástupci Grandi Stazioni nezúčastnili. Podle nynějšího vyjádření to bylo proto, že v neděli odpoledne ještě smlouva, trvající do nedělní půlnoci, se SŽDC nevypršela. Zároveň společnost ve zprávě označila za nestandardní jednostranné stanovení času schůzky na následující časné ráno v 7:00 hodin.

SŽDC si přišlo převzít pražské hlavní nádraží 16. října:

Křišťálová Lupa 2016
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách
KOMENTÁŘ: Ekonomika je jako strom, do nebe však neroste

Vzestup české ekonomiky je nečekaně vysoký, ale je v tom růstu dost skromnosti, vytrvalosti a poctivosti? Není to jen vzplanutí nad tím, jak stát rozdává...  celý článek

Příbram - Dlouhá Lhota, domovské letiště Jiřího Pruši shora.
Komu budou patřit malá letiště? Spor o příbramské o tom rozhodne

Nejvyšší správní soud v Brně odložil klíčové rozhodnutí v kauze letiště Příbram, které je precedentem pro desítky dalších letišť v České republice. Budou česká...  celý článek

Uhelná elektrárna Neurath
ANALÝZA: Plyn a zelená energie místo uhlí. Čoudící komíny ale zatím nezmizí

Ještě před deseti lety plánovali evropští energetici výstavbu 65 nových uhelných elektráren. Velká část z nich měla vyrůst v Německu, Velké Británii a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.