Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Za zpožděný vlak se bude vracet jízdné nejdříve v roce 2015

  17:29aktualizováno  18:00
Vláda rozhodla o odložení platnosti nařízení Evropské unie, které přikazuje dopravcům vyplácet cestujícím odškodnění v případě zpoždění delšího než hodinu.
Pražské příměstské vlaky City Elefant. Ilustrační foto

Pražské příměstské vlaky City Elefant. Ilustrační foto | foto: Josef Vostárek, MF DNES

Čtvrtinu z ceny jízdného za zpoždění přesahující hodinu, či dokonce polovinu za větší než dvouhodinové zpoždění budou cestující dostávat nejdříve v roce 2015.

Vláda svůj krok odůvodňuje množstvím výluk na hlavních železničních tazích, kvůli kterým dochází ke zpožďování vlaků, aniž by na něm nesl vinu dopravce. "Rok 2015 navíc nemusí být definitivní. Existuje totiž možnost požádat ještě o další odklad," vysvětluje mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Podle něj vláda rozhodovala pouze o odkladu, který se týká vlakových dopravců - v Česku tedy především Českých drah. Autobusoví dopravci by tak měli začít vyplácet kompenzace už od roku 2010.

Rozhodnutí vlády přivítaly i České dráhy. "Nebylo by to fér, abychom museli vyplácet náhrady za chyby jiných. Většina zpoždění totiž vzniká právě kvůli problémům s infrastrukturou," tvrdí mluvčí dopravce Petr Šťáhlavský.

Podle ministerstva dopravy přistoupily k odkladu i další země Unie. Až začne nařízení platit, dopravce bude muset vyplatit náhradu do měsíce od podání žádosti ze strany cestujícího.

V příštích letech by mělo podobné nařízení řešit vrácení jízdného i u zpožděných autobusů. "Pracuje se na něm," potvrdil Hanzelka.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Letadlo Boeing 737 MAX v nátěru pro Travel Service. Tuzemský dopravce jich má...
Opilý stevard zpozdil let Travel Service. Lidé čekali pět hodin na letišti

Let společnosti Travel Service zpozdil opilý člen posádky. Zdržení na letišti na řeckém ostrově Korfu nabralo v noci na úterý až pět hodin. Vedení společnosti...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.