Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Italové, Poláci, Rakušané, Kazaši. Oprava D1 láká čím dál více cizinců

  16:10aktualizováno  16:10
Nedostatek zakázek na stavbu nových silnic vede dál k velkému souboji stavebních firem o modernizaci dálnice D1. Konkurenci ještě zostřují firmy ze zahraničí, které u nás dosud nestavěly.

První rok opravy dálnice D1. | foto: ŘSD

Ukazuje to pondělní otevírání obálek s nabídkami na modernizaci úseku 10 dálnice D1 mezi Hořicemi a Koberovicemi. Stavba by mohla začít už na konci roku. Nejnižší cenu v soutěži mezi 7 nabídkami nabídla Eurovia.

Ta za stavbu s desetiletou zárukou chce 841,7 milionu korun, což je o více než 150 milionů korun méně než odhadovaná cena podle rozpočtu. Na druhém místě je společná nabídka rakouské firmy Habau a její dceřiné české firmy s cenou o 39 milionů vyšší.

Většina nabídek přišla do další soutěže na modernizaci D1 ve sdruženích, aktivní jsou například německé firmy: kromě německé pobočky Eurovie je v soutěži i například BT-Beton Technik nebo Berger Bau. Ten je ve sdružení s českými M-Silnice a svoji českou pobočkou.

Fotogalerie

Podruhé se o zakázku na české dálnici uchází i italská firma Toto Costruzioni, společně s kazašskou firmou SP Sine Midas a českým Geosanem. V této soutěži ale podali druhou nejvyšší nabídku. V zakázce na opravdu mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem jsou naopak favority s nejnižší cenou (více čtěte zde).

Nejdražší nabídku podalo sdružení firem české pobočky portugalské Mota-Engil a polského Budpolu. To je i nejmenším favoritem, nabídlo záruku pouze 72 měsíců.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.