Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italové, Poláci, Rakušané, Kazaši. Oprava D1 láká čím dál více cizinců

  16:10aktualizováno  16:10
Nedostatek zakázek na stavbu nových silnic vede dál k velkému souboji stavebních firem o modernizaci dálnice D1. Konkurenci ještě zostřují firmy ze zahraničí, které u nás dosud nestavěly.

První rok opravy dálnice D1. | foto: ŘSD

Ukazuje to pondělní otevírání obálek s nabídkami na modernizaci úseku 10 dálnice D1 mezi Hořicemi a Koberovicemi. Stavba by mohla začít už na konci roku. Nejnižší cenu v soutěži mezi 7 nabídkami nabídla Eurovia.

Ta za stavbu s desetiletou zárukou chce 841,7 milionu korun, což je o více než 150 milionů korun méně než odhadovaná cena podle rozpočtu. Na druhém místě je společná nabídka rakouské firmy Habau a její dceřiné české firmy s cenou o 39 milionů vyšší.

Většina nabídek přišla do další soutěže na modernizaci D1 ve sdruženích, aktivní jsou například německé firmy: kromě německé pobočky Eurovie je v soutěži i například BT-Beton Technik nebo Berger Bau. Ten je ve sdružení s českými M-Silnice a svoji českou pobočkou.

Fotogalerie

Podruhé se o zakázku na české dálnici uchází i italská firma Toto Costruzioni, společně s kazašskou firmou SP Sine Midas a českým Geosanem. V této soutěži ale podali druhou nejvyšší nabídku. V zakázce na opravdu mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem jsou naopak favority s nejnižší cenou (více čtěte zde).

Nejdražší nabídku podalo sdružení firem české pobočky portugalské Mota-Engil a polského Budpolu. To je i nejmenším favoritem, nabídlo záruku pouze 72 měsíců.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.