Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Více se chvalte a nebuďte arogantní, radí elitním manažerům lovec hlav

  11:49aktualizováno  11:49
Oživení v průmyslu se promítá i do byznysu, který se zabývá vyhledáváním top manažerů. Poptávka po šéfech v tomto oboru roste, říká předseda představenstva firmy Spencer Stuart, která loví lidi pro nejvyšší posty ve světových firmách. Podle něj je v cizině zájem i o Čechy, mohli by se však lépe prezentovat.

Šéf společnosti Spencer Stuart Edward Speed vyhledává nástupce generálních ředitelů a členů představenstev do firem po celém světě. | foto: Spencer Stuart

Ve světě působí celá řada úspěšných českých manažerů, ale i ti nejlepší musí čelit velké konkurenci zahraničních rivalů.

Nastartujte svou kariéru

Najdete si práci na jobDNES.cz. Vybírejte z aktuálních pracovních pozic.

Zvyšte své šance na trhu práce. Vytvořte si profesionální CV zdarma.

„Navíc špičkoví zahraniční manažeři mají často vzdělání z prestižních univerzit, bohatší mezinárodní pracovní zkušenosti a rovněž dokáží přesvědčivěji prezentovat svou osobnost a schopnosti,“ uvedl v rozhovoru pro iDNES.cz Edward Speed, šéf mezinárodní firmy Spencer Stuart, která vyhledává top manažery.

Právě určitá míra sebe-prezentace je podle něj v mezinárodní kariéře velmi důležitá. Člověk by měl být asertivní, sebevědomý, ale ne arogantní. „Měl by mít schopnost prezentovat sebe a své výsledky přirozeně a energicky,“ říká Speed, který dříve sám působil v senior manažerských pozicích ve výrobních a potravinářských firmách v Británii, Francii, Německu a na Blízkém východě.

Spencer Stuart

Mezinárodní společnost, která vyhledává top manažery do firem po celém světě.

Edward Speed ve firmě působí od roku 1990, nyní na pozici předsedy představenstva vyhledává správné lidi do nejvyšších řídících funkcí. Ve své předešlé kariéře prošel několik senior manažerských pozic ve výrobním a potravinářském sektoru. Kromě Velké Británie, žil a pracoval Edward Speed ve Francii, Německu, a na Blízkém východě. Vystudoval Univerzitu v Cambridge a kromě angličtiny hovoří také arabsky, francouzsky a německy.

S oživením ekonomiky po krizi podle něj přišla v oboru personalistiky vyšší poptávka po lidech do čela průmyslových firem.

„Zatímco v době finanční krize prudce poklesla poptávka našich klientů právě z finančního sektoru, tak v současné době zaznamenáváme rostoucí potřebu po vedoucích pracovnících z nejrůznějších oborů průmyslu. Jinak evidujeme poptávku poměrně rovnoměrně napříč podnikatelskými obory,“ uvedl.

Podle něj jsou požadavky firem na vhodné elitní kandidáty vyšší než dříve. Pro jednoho klienta pracuje na vyhledání a prověření nejvhodnějšího člověka tým několika konzultantů, ideálně i oni přitom pracovali ve stejných pozicích.

„Při vyhledávání a výběru špičkových manažerů dnes už nejde tolik o jejich identifikaci, ale o vysoce odborné posouzení jejich vhodnosti,“ uvedl.

Na vyhledávání top manažerů má dopad i trend internetové doby, mnoho firem totiž rozvíjí digitální obchodní model. „Firmy na to reagují a mnoho vedoucích značek už například zavedlo roli Chief Digital Officer,“ říká Speed.

Zatímco někde se tyto pozice centralizují do „digitálních týmů“, jinde se to neosvědčilo. Spencer Stuart firmám také radí, jak přechod zvládnout a kde ve firmě má být zodpovědnost za „digitální agendu“. Do té patří například prodej přes internet, digitalizuje se ale i proces výroby, marketing nebo péče o zákazníka.

Autor:


Témata: Headhunter




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.