Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Prodej dieselů padá. Skandál Volkswagenu ovlivňuje výsledky německého trhu

  8:44aktualizováno  8:44
Krátce po vypuknutí takzvaného emisního skandálu automobilky Volkswagen se v Německu propadly prodeje aut s dieselovými motory. Ke konci října největší evropská automobilka prodala o 14 procent méně vozů oproti letošnímu průměru.

Volkswagen | foto: AP

Kauza, v níž se ukázalo, že Volkswagen podvodným softwarem manipuloval s výsledky emisních testů u 11 milionů vozů, však měla zřejmě dopad na celý trh aut s naftovými motory. Těch se prodalo v říjnu o 11 procent méně, uvedl německý portál MeinAuto.

„Propad v poptávce nás překvapil,“ řekl ředitel MeinAuto Alexander Brugge. „Zajímavé je, že nedůvěra zákazníků v dieselové motory se neprojevila jen vůči Volkswagenu, ale i u jiných značek,“ dodal. Problémy Volkswagenu se vynořily koncem září, kdy americký Úřad pro ochranu životního prostředí obvinil automobilku z manipulací. Aféra se týká i více než jednoho milionu vozů Škody Auto.

V Česku se však zatím kauza na prodejích negativně neprojevila. Naopak, říjen byl jedním z lepších letošních měsíců - podle Sdružení dovozců automobilů se registrovalo 2112 vozidel značky Volkswagen, z toho téměř 88 procent byly firemní vozy. V listopadu se sice prodalo 1875 vozů této značky, stále je to však více než v listopadu loňského roku.

Ani ve Velké Británii se zatím kauza neprojevila. List The Guardian nicméně upozornil, že propad zatím nemusí být vidět, protože mezi objednávkou a doručením vozu uplyne doba tří měsíců.

Šéf Volkswagenu Matthias Müller slíbil, že Volkswagen v příštím roce zvýší investice do výroby alternativních technologií jako jsou hybridní vozy a elektromobily o sto milionů eur (2,7 miliardy korun).

The Guardian připomíná, že prodejům aut s dieselovými motory v Evropě v minulých dvou dekádách pomáhaly daňové pobídky. Například v roce 2001 bývalý ministr financí Gordon Brown zavedl daňové prázdniny v obecném přesvědčení o tom, že dieselová auta produkují méně oxidu uhličitého než benzínové motory.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Projekt od počátku čelil kritice ze strany ekologů a způsobil masivní odsun...
Češi vyplatí Rusy a ukončí to štěkání, věří Liglassu kyrgyzský prezident

Kyrgyzský prezident Almazbek Atambajev se postavil za české investory ze společnosti Liglass Trading. Na pondělní tiskové konferenci řekl, že firma po...  celý článek

Vanilkové lusky.
Kuchaři přestávají používat vanilku, za 5 let její cena vzrostla osmkrát

Někteří kuchaři přestali používat vanilku, jejíž cena se za pět let zosminásobila. Příčinou jsou spekulace a rozpad mikrotrhu s tímto kořením, na němž má...  celý článek

Budova společnosti Google.
Nový startup od Googlu zpřístupňuje Američanům ekologickou energii

Futuristická googlovská laboratoř „X“ vypustila další startup, který se po dvou letech osamostatnil. Tentokrát Google vsadil na ekologickou energii. Projekt s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.