Sdružení dovozců automobilů, které výsledky oznámilo, to přičítá mimo jiné převedení některých osobních automobilů do kategorie lehkých užitkových vozů kvůli možnosti odpočtu DPH. Tomu nasvědčuje i fakt, že prodej v této kategorii vzrostl téměř o polovinu.
Nejúspěšnější byl v této kategorii Volkswagen s téměř sedmi sty prodanými vozy. Následovaly značky Ford, Peugeot a Citroen.
V prvních čtyřech měsících si mohli Češi vybrat mezi 38 značkami osobních automobilů. Tradičně největší podíl na trhu udržela mladoboleslavská Škoda s 22 tisíci prodanými vozy, na dalších příčkách se umístil Ford, Peugeot a Volkswagen.
Jejich podíl na trhu byl ale o poznání menší. Každá z firem prodala kolem dvou tisíc vozů.
Největší česká automobilka, mladoboleslavská Škoda, ale vkládá velké naděje do nové octavie, s jejíž prodejem začne v nejbližších dnech. Kvůli zájmu zákazníků vedení firmy přistoupilo dokonce ke zvýšení původně plánované výroby. - více zde
V západní Evropě přitom prodej automobilů už třetí měsíc za sebou rostl. Díky optimistickým vyhlídkám na oživení ekonomiky i novým modelům na trhu stoupl počet nově registrovaných vozidel o čtyři procenta a analytici jsou optimističtí i v odhadech pro další měsíce.