Jedničkou trhu zůstává nadále mladoboleslavská Škoda, která prodala 32 717 vozů. To sice proti loňsku představuje více než desetiprocentní pokles, tuzemská automobilka si ale přesto vylepšila tržní podíl - řada hlavních konkurentů totiž ztrácela ještě výrazněji.
Na druhém až pátém místě se s poměrně malými odstupy seřadily Volkswagen, Ford, Peugeot a Renault.
Z patnáctky nejsilnějších značek, které dohromady ovládají téměř 93 procent trhu, má za sebou nejhorší pololetí Opel. Značka, která ještě v roce 2000 byla dvojkou tuzemského trhu, vyklidila další pozice. Prodala 1923 aut, což znamená proti loňsku propad téměř o polovinu a posunula se až na deváté místo.
Příliš se nevedlo ani Renaultu, který na páté příčce zaznamenal pád o třetinu.
Mezi patnáctkou nejprodávanějších značek je pouze šest, které si proti prvnímu pololetí 2003 polepšily. S výjimkou Fordu jde vesměs o asijské firmy - Hyundai, Toyotu, Mazdu, Daewoo a Nissan.
JAK SE VEDE HLAVNÍM ZNAČKÁM | |
---|---|
Značka | Prodáno kusů (meziroční změna) |
1. Škoda | 32 717 (-10,71 %) |
2. Volkswagen | 3864 (-8,28 %) |
3. Ford | 3465 (+11,99%) |
4. Peugeot | 3248 (-26,18 %) |
5. Renault | 3026 (-33,92 %) |
6. Hyundai | 2580 (+3,45 %) |
7. Toyota | 2192 (+8,68 %) |
8. Citroen | 2073 (-22,53 %) |
9. Opel/GM | 1923 (-45,77 %) |
10. Fiat | 1560 (-6,42 %) |
11. Seat | 1547 (-10,11 %) |
12. Mazda | 1299 (+5,52 %) |
13. Daewoo | 1248 (+179,82 %) |
14. Nissan | 1206 (+1,09 %) |
15. Audi | 929 (-3,73 %) |
Pramen: Sdružení automobilového průmyslu |