Podle Jelínka jsou nyní v Česku náhradní díly na vozy Daewoo v ceně necelých dvou milionů dolarů. Kdyby došlo k nejhoršímu a součástky by přestaly do země přicházet, vydržela by stávající zásoba na několik měsíců.
"Nevíme ale o tom, že by objednaná auta neměla dojít nebo že by se dodávky náhradních dílů zasekly," tvrdí Jelínek. Vozy Daewoo v současné době nabízí sedmatřicet tuzemských prodejen, počet servisů dosahuje padesáti.
Mezi zdejšími zákazníky je z vozů Daewoo největší zájem o malý model Matiz, kterého se za prvních devět letošních měsíců prodalo 2604 kusů. Celkem Daewoo prodalo mezi lednem a zářím na českém trhu 4055 osobních automobilů. "Matizy k nám nepřicházejí z Polska, kde se také vyrábějí, ale stejně jako i ostatní modely přímo z Koreje. Továrna v Changwonu, ze které matizy vyjíždějí, pokračuje podle mých informací beze změn," říká Jelínek.
Pokles zájmu o automobily Daewoo mohou pocítit i autobazary. "Především u novějších vozů bych očekával menší prodeje. Důvěra ve značku poklesne, ale nevidím to tragicky," míní Peter Kolník ze společnosti Eurotax Mobildata, jež sleduje ceny automobilů po celé Evropě.
"Nemyslím si, že zájem o ojetiny značky Daewoo bude klesat. O korejská auta se vždy zákazníci zajímají méně. Důkazem je i velká rychlost, s jakou ztrácejí svou hodnotu," říká Tomáš Pánek, šéf nákupu vozů v bazaru AAA.