Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kultovní reklamy: Britové zakázali spot na Xbox. Pobouřil těhotné ženy

  13:00aktualizováno  13:00
Žena v porodním sále s mrazivým křikem doslova vystřelí své dítě. Mimino proletí oknem a v nekončícím letu obíhá Zemi a stárne, aby na konci zapadlo do hrobu. Game over. Kontroverzní reklama na konzoli Xbox sbírala ceny, hodně lidí včetně regulátorů a těhotných žen však iritovala.

Microsoft s výraznou a provokativní reklamou na třetí generaci své herní konzole Xbox přišel v roce 2002. Herní zařízení uváděl v Evropě v situaci, kdy další mohutné kampaně konkurence masírovaly k podobným hračkám do té doby netečnou veřejnost.

Dominantní rival Sony PlayStation ovládal v té době 91 procent trhu a méně výrazný konkurent Nintendo vypouštěl svou novinku Gamecube, která byla ale o polovinu levnější. Do marketingu navíc věnoval výrazně více peněz.

Za reklamou stojí britská agentura Bartle Bogle Hegarty London, známá přes třicet let mimo jiné díky reklamám na džíny Levi’s. Spot se zalíbil na festivalech. Ceny si odnesl například z Cannes a ze soutěže Andy Awards.

Seriál kultovní reklamy

iDNES.cz ve středu a v pátek připomíná zajímavé světové reklamy. V seriálu se objevily i výrazné spoty z Česka a dob ČSSR.

Nedlouho po odvysílání jej však v britských televizích zakázala Nezávislá televizní komise ITC. Podnětem k tomu byly stížnosti desítek lidí, zejména těhotných žen a matek. Jedna z nich například uvedla, že v ní reklama vyvolává traumatické vzpomínky na to, jak přišla o svého potomka. Komise dala těmto kritickým hlasům zapravdu.

Microsoft namítal, že reklama obsahuje v závěru pozitivní sdělení, spočívající ve sloganu: „Život je krátký, hrajte víc.“ Regulační komise nesouhlasila. „Křik muže na své cestě životem je traumatizujícím zážitkem, který spolu se sdělením, že život je krátký, učinil finální scénu více šokující,“ uvedl regulátor. Vyslal navíc poměrně neobvyklé varování jinému úřadu, který reklamy schvaluje před uvedením do televize.

Microsoft přesto ve vysílání spotu pokračoval v kinech a na internetu, které nepodléhají dohledu Nezávislé televizní komise.

Na BBH si také krátce po odvysílání stěžoval francouzský filmař Audrey Schebat, který tvůrce obvinil, že nápad s letícím a stárnoucím člověkem kopíruje myšlenku jeho krátkého filmu s názvem Život (Life).





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Japonské jeny (ilustrační snímek).
Jen zůstává i přes hrozby KLDR bezpečným přístavem, překvapuje analytiky

Vzhledem k tomu, že Japonsko dělí od Severní Koreje pouze několik set kilometrů, vývoj kurzů měn na světových trzích překvapuje i zkušené investory. Sotva pár...  celý článek

Nejdražší omeletu světa servírují v newyorkské restauraci Norma.
Nejdražší omeleta stojí 2000 dolarů. Je s kaviárem, ještě loni stála půlku

Omeleta k nedělní snídani, to je zdánlivě jednoduchá příprava vajíček, kterou zvládne skoro každý. Kdybyste si ale chtěli vyrazit na brunch do restaurace Norma...  celý článek

Pohled na historickou část Dubrovníku.
Dubrovník plánuje omezit počet turistů. Nápor davů nezvládá

Turistický nápor v chorvatském městě Dubrovníku, v poslední době známém díky seriálu Hra o trůny, ale také filmu Hvězdné války či Robin Hood, začíná být...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.