Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zakázané reklamy: Hamburgerová provokace polonahými modelkami

  18:01aktualizováno  18:01
Modelky nebo herečky v bikinách už se staly v televizních reklamách amerických hamburgráren Carl’s Jr. stejně důležitou ingrediencí jako dobře propečený plátek masa. Vnadné polonahé ženy zakusující se v lascivních pózách do burgerů většinou televizní rady tolerovaly, třebaže řada lidí tyto záběry považuje za nemravné a laciné. Některé ze spotů ale dostaly stopku.

Na Novém Zélandu například „hlídači etiky“ zakázali reklamu s Paris Hiltonovou a modelkou Hannah Fergusonovou z roku 2014. Druhá zmíněná žena v bikinách omývá Bentley a nakonec si dopřává obří burger Texas BBQ Thickburger.

„Poslali nám ji k vyjádření, co si myslíme a my jsme ji odmítli. Je proti našim standardům,“ uvedl stroze k reklamě Rob Hoar z novozélandského úřadu CAB, který dohlíží na televizní obsah. Rada reklamu označila za prostopášnou.

Kultovní reklamy

Podívejte se na články ze staršího seriálu iDNES.cz

Podobně se postavila už k dřívější reklamě Carl’s Jr, kde na ranči připravují hamburger dvě polonahé modelky v bikinách a krátkých šortkách. Jako obvykle tvůrci spotu nešetřili záběry na obnažené ženské partie a americkými vlajkami. Jednou z účinkujících byla modelka a herečka Emily Ratajkowski, známá například z filmu Zmizelá. Reklamní rada spot zakázala, protože podle ní autoři „používají sex k prodeji nesouvisejícího produktu“.

Sázka na reklamy s dívkami v bikinách byla úspěšnější v USA, kde lechtivých spotů vznikla celá řada. I zde ale reklamy čelí kritice. Například dvě ženy z Utahu proti ní rozjely kampaň na sociálních sítích. Podle nich řetězec znázorňuje ženu jako sexuální objekt a vyzvaly k jeho bojkotu.

Nepohledné ženy burgery neprodají, bránila se firma

Řetězec také kritizovala Rodičovská televizní rada (Parents Television Council), podle které CKE Restaurants Holdings, mateřská firma značek Carl’s Jr. a Hardee’s, povrchními taktikami zneužívá pozornost mladých mužů.

„Věříme v umísťování atraktivních modelek do našich reklam, protože nepohledné ženy hamburgery neprodají,“ bránila se podobným výhradám firma už v roce 2011. Éra reklam tohoto řetězce, považovaných za sexistické, započala angažováním Paris Hiltonové. V dalších spotech vystoupila Kim Kardashianová nebo Heidi Klumová.

Mezi kontroverzní patřila i reklama All-Natural Burger s modelkou Charlotte McKinneyovou z roku 2015, která se odvysílala během Superbowlu, i když se spekulovalo o tom, že se během nejdůležitější reklamní události roku neobjeví.

Spot ukazuje nové hamburgery z „poctivých surovin“. Děj se odehrává na farmářském trhu, kde se vnady procházející modelky maskují za různé pouliční kulisy, jako jsou cibule na váze nebo voda ve fontáně. Nicméně spot u lidí podle výzkumu společnosti Ameritest propadl. Po zhlédnutí se chystalo navštívit restaurace Carl’s Jr 27 procent lidí, u reklam na restaurace obecně je průměr 43 procent.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.