Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Další krok k rychlovlakům do Drážďan: studii zpracují projektanti TGV

  15:40aktualizováno  15:40
Velká francouzská společnost Egis Rail, která se podílela například na projektování tras pro rychlovlaky TGV, se začne podílet i na přípravě českých vysokorychlostních tratí.

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Ve sdružení s Centrem pro efektivní dopravu (Cedop) nabídl Egis Rail nejnižší cenu na zakázku pro studii proveditelnosti na rychlovlaky Praha - Drážďany. Studie má zjistit, zda se vyplatí novou trať postavit.

Sdružení Cedop a Egis požadovalo 6,748 milionu korun, což je nejnižší částka z osmi soutěžících. „Již bylo vydáno rozhodnutí a oznámení zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky. Smlouva ještě není podepsána, je v procesu připomínkování,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Fotogalerie

Soutěž několik měsíců stála kvůli tomu, že proti ní podal námitky Sudop Praha, který je na české železnici dosud největším dodavatelem projekčních prací. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ale námitky smetl ze stolu.

Jde o druhou zakázku, kterou Egis v Česku získal, před několika týdny uzavřel smlouvu za 1,6 milionu korun na technicko-ekonomickou studii pro trať Veselí nad Lužnicí - Jihlava.

Rychlá trať do Drážďan má vést z velké části po pravém břehu Labe, z Prahy by měla vyjíždět přes Čakovice, dál povede přes Litoměřice a tunelem pod Českým středohořím pokračuje do Ústí nad Labem, odkud pak povede dlouhý tunel pod Krušnými horami.

Egis Rail patří do skupiny Egis, která v roce 2015 dosáhla obratu téměř miliardy euro. Kromě výstavby tratí TGV ve Francii se podílela například na nových vysokorychlostních tratích ve Španělsku či Maroku.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kromě jízdních vlastností a technologií, které by se mohly prověřovat u nás,...
BMW investuje v Česku miliardy do testovací centra pro samořiditelná auta

Česko má velkou šanci stát se v budoucnu jedním z velkých center vývoje i výroby elektromobilů či samořiditelných aut. Do tuzemska už míří velké investice do...  celý článek

Stevardka Českých drah
Vlakušky se Českým drahám prodraží, budou stát o polovinu více

České dráhy zaplatí v příštích letech o padesát procent více za služby vlakového doprovodu ve vybraných dálkových vlacích. Vlakušky, jak se externímu personálu...  celý článek

Michal Hala
Soud zprostil v kauze odpočívadla na D1 exmanažera ŘSD Halu obžaloby

Obvodní soud pro Prahu 4 ve středu zprostil obžaloby bývalého výkonného ředitele Ředitelství silnic a dálnic Michala Halu i další obžalované v případu údajného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.