Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Další krok k rychlovlakům do Drážďan: studii zpracují projektanti TGV

  • 67
Velká francouzská společnost Egis Rail, která se podílela například na projektování tras pro rychlovlaky TGV, se začne podílet i na přípravě českých vysokorychlostních tratí.

Ve sdružení s Centrem pro efektivní dopravu (Cedop) nabídl Egis Rail nejnižší cenu na zakázku pro studii proveditelnosti na rychlovlaky Praha - Drážďany. Studie má zjistit, zda se vyplatí novou trať postavit.

Sdružení Cedop a Egis požadovalo 6,748 milionu korun, což je nejnižší částka z osmi soutěžících. „Již bylo vydáno rozhodnutí a oznámení zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky. Smlouva ještě není podepsána, je v procesu připomínkování,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Soutěž několik měsíců stála kvůli tomu, že proti ní podal námitky Sudop Praha, který je na české železnici dosud největším dodavatelem projekčních prací. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ale námitky smetl ze stolu.

Jde o druhou zakázku, kterou Egis v Česku získal, před několika týdny uzavřel smlouvu za 1,6 milionu korun na technicko-ekonomickou studii pro trať Veselí nad Lužnicí - Jihlava.

Rychlá trať do Drážďan má vést z velké části po pravém břehu Labe, z Prahy by měla vyjíždět přes Čakovice, dál povede přes Litoměřice a tunelem pod Českým středohořím pokračuje do Ústí nad Labem, odkud pak povede dlouhý tunel pod Krušnými horami.

Egis Rail patří do skupiny Egis, která v roce 2015 dosáhla obratu téměř miliardy euro. Kromě výstavby tratí TGV ve Francii se podílela například na nových vysokorychlostních tratích ve Španělsku či Maroku.