Dělníkům, kteří si nyní měsíčně vydělají v průměru 27 500 korun, tak nominální mzda vzroste o necelých 700 korun.
Růst platů je vyšší než současná inflace, která činí 0,7 procenta. Reálně si tak pracovníci automobilky polepší o 1,8 procenta. Firma navíc vyplatí zaměstnancům v květnu mimořádnou odměnu 4 500 korun.
Zvýší se i příplatek za mimořádnou směnu na 600 korun. Zaměstnanci si tak za celý rok přilepší v průměru o 12 tisíc korun.
Zaměstnanci TPCA nemusí tedy závidět svým kolegům ve Škodovce, protože pro ně odbory vyjednaly podobné platové podmínky. V obou firmách se zvednou mzdy zhruba o tisícikorunu měsíčně, přestože mimořádný příplatek je ve Škodě Auto vyšší. Vyjednávání v největší tuzemské automobilce ale více bolelo, trvalo totiž asi měsíc. (o růstu mezd ve Škodě čtěte zde)
Společnost se ve smlouvě zároveň zavázala, že do 31. března 2011 nepropustí žádného z kmenových zaměstnanců pro nadbytečnost v případě snížení výroby.
Automobilka v dubnu poprvé omezila výrobu
"Dohodnutý mzdový růst je nad očekávaným vývojem inflace. Příslib zachování pracovních míst je jasným důkazem, že hlavní principy kolektivního vyjednávání se zástupci zaměstnanců byly naplněny," řekl ke kolektivní smlouvě prezident TPCA Satoši Tačihara.
Konečná dohoda je kompromisem, na který odbory přistoupily také v důsledku nižšího odbytu aut. Automobilka, na kterou krize dlouho nedoléhala, v dubnu poprvé omezila výrobu. (o omezení výroby čtěte zde)
V odborech je nyní asi čtvrtina z 3 600 zaměstnanců firmy.
TPCA loni vyrobila 332 489 vozů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1, což představovalo meziroční nárůst výroby o 2,5 procenta. Tržby vzrostly o 5,8 procenta na 51,8 miliardy korun. Zisk společnosti před zdaněním činil 1,4 miliardy korun.
Kolínský závod je společným podnikem Toyoty a PSA Peugeot Citroën. Toyota letos zažívá na trzích propad, který z velké části způsobila špatná pověst kvůli závadám na některých modelech. (o problémech vozů čtěte zde)