Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zásilková služba Magnet-Camif sází na nejasné hry

aktualizováno 
Velká zásilková firma Magnet -
Camif se začíná přibližovat svými metodami na lákání zákazníků méně seriózní konkurenci. Používá k tomu různě zamlžené hry a sliby vysokých výher. "Od 10. srpna vám náleží zařízení velké značky," "Sleva 75 procent - rezervováno pro vybrané zákazníky, Jeden z přístrojů značky Philips patří již vám..." Podobná prohlášení posílá firma každému, kterého má v databázi. Vždy se však najde háček - jednou je to podmiňovací způsob v pravidlech soutěže, jindy objednávka zboží z nabídkového katalogu. Podivná je i hra s pojmem "dvojité součíslí 99". Kdo ho objeví na stíracím losu, má vyhrát třicet tisíc korun. Vtip je v tom, že součíslí není podle firmy 99, které najde každý zákazník, ale 9999. Záměrnou komplikovanost pravidel dokumentuje vysvětlení hry nazvané Velké slosování, které poskytla Lada Kršková z oddělení pro styk s médii Magnet-Camif: "Hra má jen jednoho výherce, který o bdrží částku padesát tisíc korun. Před odesláním nabídky k účasti ve hře bylo každému účastníku přiděleno číslo, a z nich bylo vylosováno jedno jako výherní." Podle Krškové proto Magnet-Camif použil text: "Očekáváme odpověď výherce velké ceny: šeku na 50 000 Kč." Principem hry je totiž porovnání účastnických ku ponů s číslem, které by lo vylosováno, tedy vlastně pátrání po vítězi. Úkolem zákazníka, který se hry hodlá zúčastnit, je pouze vyplnit a zaslat svůj účastnický kupon. Zástupce Magnet-Camif, který se podepisuje J. Hansen, se tak symbolicky staví po bok Patricku Vansonovi, který ve funkci ředitele zásilkové firmy International Direct Marketing musel zaplatit České obchodní inspekci milionové pokuty za klamání spotřebitelů. Podobné metody používá na získání zákazníků i vydavatelství Výběr - Readers Digest. V prvním dopise zákazníkovi oznámí, že je výhercem třiatřiceti tisíc korun, ale ve druhém už říká, že možná vyhraje, ale jen pokud odebere několik knih.
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Organicky pěstovaná zelenina dostává nálepku bio, protože se pěstuje bez použití umělých hnojiv, herbicidů a pesticidů
Kontroly našly u biopotravin jen minimum pochybení. Češi jim přesto nevěří

Češi biopotravinám nedůvěřují, shodují se lidé z branže. Proto také jejich spotřeba za západní Evropou zaostává. Kontroly však ukazují, že bioprodukty patří...  celý článek

Ilustrační snímek
Test školních brašen: Dobrá má i hrudní popruhy, stojí hodně přes tisícovku

Kdysi školákům stačil nosič z drátů, dnes se na aktovky používají nejmodernější technologie. To ovšem neznamená, že jsou všechny stejně kvalitní. MF DNES...  celý článek

Brigádnice Eva Pláničková sklízí první dozrávající jahody na plzeňské plamntáži u Kalikovského mlýna
Tristní bilance prodejců jahod na severu Moravy: dva ze tří porušili zákon

Většina obchodníků prodávajících v Moravskoslezském a Olomouckém kraji jahody, jejichž stánky zkontrolovala Česká obchodní inspekce (ČOI), porušila zákon o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.