Zásilková služba Magnet-Camif sází na nejasné hry

  • 1
Velká zásilková firma Magnet -
Camif se začíná přibližovat svými metodami na lákání zákazníků méně seriózní konkurenci. Používá k tomu různě zamlžené hry a sliby vysokých výher. "Od 10. srpna vám náleží zařízení velké značky," "Sleva 75 procent - rezervováno pro vybrané zákazníky, Jeden z přístrojů značky Philips patří již vám..." Podobná prohlášení posílá firma každému, kterého má v databázi. Vždy se však najde háček - jednou je to podmiňovací způsob v pravidlech soutěže, jindy objednávka zboží z nabídkového katalogu. Podivná je i hra s pojmem "dvojité součíslí 99". Kdo ho objeví na stíracím losu, má vyhrát třicet tisíc korun. Vtip je v tom, že součíslí není podle firmy 99, které najde každý zákazník, ale 9999. Záměrnou komplikovanost pravidel dokumentuje vysvětlení hry nazvané Velké slosování, které poskytla Lada Kršková z oddělení pro styk s médii Magnet-Camif: "Hra má jen jednoho výherce, který o bdrží částku padesát tisíc korun. Před odesláním nabídky k účasti ve hře bylo každému účastníku přiděleno číslo, a z nich bylo vylosováno jedno jako výherní." Podle Krškové proto Magnet-Camif použil text: "Očekáváme odpověď výherce velké ceny: šeku na 50 000 Kč." Principem hry je totiž porovnání účastnických ku ponů s číslem, které by lo vylosováno, tedy vlastně pátrání po vítězi. Úkolem zákazníka, který se hry hodlá zúčastnit, je pouze vyplnit a zaslat svůj účastnický kupon. Zástupce Magnet-Camif, který se podepisuje J. Hansen, se tak symbolicky staví po bok Patricku Vansonovi, který ve funkci ředitele zásilkové firmy International Direct Marketing musel zaplatit České obchodní inspekci milionové pokuty za klamání spotřebitelů. Podobné metody používá na získání zákazníků i vydavatelství Výběr - Readers Digest. V prvním dopise zákazníkovi oznámí, že je výhercem třiatřiceti tisíc korun, ale ve druhém už říká, že možná vyhraje, ale jen pokud odebere několik knih.