Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Aerolinky KLDR: Propaganda buclatého diktátora Kima a nepoživatelné jídlo

  17:28aktualizováno  17:28
Cesta se severokorejským národním dopravcem Air Koryo je nezapomenutelný zážitek. Podle britského týdeníku Economist nabízí nejen příšerné jídlo, ale i další „atrakce“ včetně propagandistických videoklipů.

Aerolinky Air Koryo pravidelně získávají „titul“ nejhoršího leteckého dopravce světa. | foto: Profimedia.cz

Aerolinky Air Koryo jsou považované za nejhoršího leteckého dopravce světa. V hodnocení služeb se pravidelně umisťují na posledním místě pouze s jednou hvězdičkou. A to i přesto, že se je severokorejský diktátor Kim Čong-un snaží pozvednout na mezinárodní úroveň.

Blogger Economistu je zhodnotil takto: neprofesionální služby, špatné jídlo, stará letadla. Postěžoval si také na otřesnou úroveň zábavních programů na palubě, kterým dominují propagandistické hudební videoklipy s vlasteneckou tematikou.

Fotografování je zakázáno a dokonce neškodné gesto jako srolování novin s fotografií Kima, může být přísně potrestáno. Právě opravdu špatná pověst aerolinek ale některé letecké nadšence láká.

Do zemí Evropské unie Air Koryo nesmí

Dopravce má i zastánce, kteří připomínají, že Air Koryo měl za třicet let provozu jen jednu smrtelnou nehodu. Tuto bilanci však ovlivňuje fakt, že aerolinky létají jen na čtyřech pravidelných linkách. Tři směřují do Číny, jedna do ruského Vladivostoku.

Evropská unie už v roce 2006 zakázala tomuto dopravci létat do členských zemí kvůli vážným bezpečnostním nedostatkům, které byly zjištěny při prohlídkách na odbavovací plošině ve Francii a v Německu.

Společnost také nedostatečně komunikovala s kontrolními úřady Evropské unie a nedostatky nikdy nenapravila. Na nebe nad Evropou byla v roce 2011 vpuštěna pouze letadla Tu-204 této společnosti.

Autor:


Témata: Diktátor


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.