Spojení kyperské a tuzemské firmy zkoumá antimonopolní úřad. ÚOHS uvedl, že návrh podala společnost Skoda Industry se sídlem v kyperské Nikósii. Po schválení má nabýt 100 procent podílu na základním kapitálu a hlasovacích právech Škody Investment.
Mediální zástupce plzeňských strojíren Miroslav Novák uvedl, že převod firmy souvisí s nedávným prodejem Škody Transportation čtyřem fyzickým osobám - Marku Čmejlovi, Michalu Koreckému, Tomáši Krskovi a Jiřímu Divišovi, což jsou lidé z vedení Škodovky.
"To, co ÚOHS teď schvaluje, je realizace této transakce," sdělil Novák.
Transportation je po prosincovém prodeji Škody Power jihokorejskému Doosanu poslední škodováckou divizí. Škodovka už se tak nyní zabývá pouze výrobou tramvají, elektrických lokomotiv, vozů metra, příměstských vlaků a trolejbusů.
"Nová" Škoda investuje do solárek
Po dokončení prodeje bude Škoda Transportation patřit zmíněným čtyřem manažerům a Škoda Investment zůstane podle Nováka dál ve vlastnictví Appian Group. Majitelé této společnosti jsou dodnes neznámí.
Pokud spojení Skoda Industry a Škody Investment schválí ÚOHS, tak by měl být prodej Škody Transportation dokončen ještě letos. Proč má Škoda Industry sídlo na Kypru, Novák nekomentoval.
Skupina Škoda změnila svou vlastnickou strukturu letos v únoru. Podle informací z obchodního rejstříku se původní Škoda Holding přejmenovala na Škodu Investment a dále vznikla nová Škoda Holding s jiným identifikačním číslem a jinými orgány. Změny byly podle Nováka součástí restrukturalizace holdingu po prosincovém prodeji Škody Power.
Škoda Investment masivně investuje do solárních elektráren. V Tuchlovicích na Kladensku má velký solárních park s výkonem 7,8 megawattu a v Plzni instalovala panely o výkonu 1,9 MW.