Plány na prodloužení stávajícího železničního spojení Praha - Bohumín o úsek do Krakova oznámil dopravce už vloni v létě. Až nyní se mu ale podařilo získat všechna potřebná povolení, aby mohl jako první soukromý dopravce ze zahraničí na polské koleje vyjet. Jako poslední nyní získal souhlas s přidělením dopravní kapacity na polských kolejích od tamního správce PKP.
Spoje budou vyrážet z Prahy vždy v 16:10 z pražského hlavního nádraží. Až do Bohumína se jízdní řád vlaku lišit nebude, na polské straně zastaví ve stanicích Zebrzydowice, Pszczyna, Tychy, Katowice, Myslowice, Osvětim, Zator, Energylandia, Skawia a v Krakově, kam dorazí ve 23:19. Zpět z Krakova vyjíždí v sobotu a v pondělí v 05:04 a v 11:39 zastavuje na hlavním nádraží v Praze.
Jízdní řád založený na dvou zpátečních spojích denně bude podle společnosti dočasný. Koleje na polské straně jsou totiž v současnosti postižené řadou výluk, po jejich odstranění se bude jízdní řád postupně zahušťovat, slibuje firma.
Leo posiluje i v Německu
Zahuštění provozu společnost nedávno oznámila i v Německu na lince mezi Berlínem a Stuttgartem. Od 21. června jezdí jím provozované vlaky pod značkou Flixtrain každý den, od čtvrtka do pondělí přibyl další pár spojů. Navýšení počtu spojů souvisí s pořízením dvou lokomotiv Taurus pro rychlost do 200 kilometrů v hodině.
Společnost nyní pro německý provoz hledá zaměstnance, konkrétně strojvedoucí, vlakvedoucí a dispečery. V současnosti je ale kvalifikovaných zaměstnanců na železnici nedostatek, připustil výkonný ředitel Leo Expressu Peter Köhler.
Kromě zahraniční expanze se firma snaží nahradit České dráhy na řadě linek objednávaných českými kraji. Nejnověji společnost podle informací MF DNES podala nabídku do Ústeckého kraje. V první řadě jde o soubor elektrických tratí, pro které chce společnost přechodně nabídnout použité motorové vlaky. Ty by ale měly vystřídat nové elektrické jednotky Stadler Flirt, tedy stejné vlaky, se kterými společnost působí na české železnici od roku 2013. V ústeckém kraji půjde o sedm souprav s kapacitou zhruba 100 míst k sezení.
Oficiálně společnost detaily jednotlivých nabídek nekomentuje. „Jednáme aktuálně s Ústeckým či Pardubickým krajem nebo s hlavním městem Prahou. Vzhledem k probíhajícím jednáním se k nabídkám nemůžeme blíže vyjadřovat,“ uvedl mluvčí Emil Sedlařík.