"Obdržel jsem od něj rezignační dopis. Jsou v něm i důvody jeho odchodu, ale ty by měl říct pan Komárek nebo ministr, který dopis má také," řekl předseda správní rady SŽDC a senátor za TOP09 Adolf Jílek.
Komárek svou rezignaci potvrdil. "Jsem přesvědčen, že v současné době bude nutné přenastavit některé dosavadní strategické záměry. Cítím se s nimi za ty roky osobně příliš spjatý, takže jsem dospěl k závěru, že je správné umožnit přenastavení některých funkcí v rámci dopravního systému někomu jinému," dodal.
Správní rada SŽDC následně pověřila dočasně řízením Pavla Habartu, kterého na SŽDC dosadil jako náměstka pro audit ministr dopravy Vít Bárta.
Komárek je tak po Alfredu Brunclíkovi z Ředitelství silnic a dálnic druhým šéfem velké státní organizace, která ročně prostaví desítky miliard korun. V čele Správy železniční dopravní cesty byl ale podstatně delší dobu: od jejího založení v roce 2003 až dosud. Přišel z firmy ŽPSV, jež patří pod OHL-ŽS, která získává dlouhodobě na železnici obří zakázky.
O odchodu Komárka se mluvilo od nástupu ministra dopravy Víta Bárty. Správce železnic se nejprve příliš neměl k dojednávání slev u stavebních firem na výstavbách nových tratí, ale nakonec SŽDC našlo větší slevy než silničáři. Jednání o slevách ale vedl více právě Habarta.
SŽDC má na starosti provoz většiny železničních tratí v Česku a také jejich rekonstrukci a výstavbu nových úseků. Právě za některé úseky čelí velké kritice, že se staví zbytečně a draze. Jen letos dostane od státu a evropských fondů dohromady přes 35 miliard korun.