Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Poláci oprašují nápad na lyžařskou železnici pod Sněžkou

  15:58aktualizováno  15:58
Turisty mezi polskou a českou stranou Krkonoš by v budoucnu mohl vozit vlak na trati pod Sněžkou. Informovala o tom polská televize TVN24. Podle značně nejistých plánů by vlaky v desetikilometrovém tunelu mezi Pecí pod Sněžkou a polským horským městečkem Karpacz mohly začít jezdit od roku 2020.

Letecký pohled na východní Krkonoše. Nad vrcholky vyčnívá nejvyšší česká hora Sněžka. | foto: Martin Veselý, MAFRA

Starosta Karpacze Radoslaw Jencek řekl, že vlaky by posloužily zejména polským sjezdařům. I když připouští, že lyžařské středisko Kopa v jeho městě lyžařům moc dobré podmínky nenabízí.

„Když je nemáme v Karpači, chci, aby naši hosté mohli využít možnosti k lyžování v Čechách,“ uvedl Jencek.

Trať by měla přes hranici vést v oblasti Obřího hřebenu. Náklady na její výstavbu se podle TVN24 odhadují na miliardu eur (27,4 miliardy Kč) v České republice a na 170 milionů eur v Polsku. Vzniknout by prý mohla jedině díky penězům z unijního programu na podporu přeshraniční spolupráce.

„Jde o velmi ambiciózní projekt, jehož náklady se ale nikdy nemusejí vrátit,“ upozornil ředitel společnosti GW Train František Kozel. Tato firma provozuje přeshraniční železniční dopravu mezi Českem a Německem a mezi Českem a Polskem. Podle Kozla by trať celému regionu přinesla značné výhody.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.