Reklama

VIDEO: Indická železnice z koloniálních časů je v rozkladu

Správcům mamutí železniční sítě v Indii, která má své počátky v koloniálních dobách, se třetím rokem po sobě nedaří plnit revitalizační plány. Dluh státního dopravce narůstá a kýžené příjmy do jeho pokladny nepřicházejí.

Indická železnice strádá i přes ozdravný plán v objemu 133 miliard dolarů, který prosadil premiér Naréndra Módí. Investice, tvořené veřejnými i soukromými prostředky, měly přinést zvýšení nákladní přepravy i osobní dopravy, výstavbu nových tratí a v neposlední řadě pořízení nových vlaků.

Jenomže ekonomický ukazatel efektivity, který srovnává poměr nákladů k příjmům, se podle agentury Reuters propadl na patnáctileté dno.

Šrámy staré železnice jsou vidět například na 150 let staré železniční stanici Ghaziabad poblíž Dillí. Ani dva roky poté, co vláda odsouhlasila projekt, se zde nezačalo stavět.

Velkoobchody ovoce a zeleniny poblíž metropole popisují, že kvůli nefunkčnosti železniční sítě dochází k častým zpožděním dodávek zboží a firmy tak nemohou reagovat na požadavky trhu.

Mluvčí státní železnice Anil Saxena připouští, že nákladní doprava přichází o zakázky na úkor silniční dopravy a tím i o značnou část tržeb. Přetahování zakázek zpět na železnici je velmi náročné.

Reklama
Sdílet článek Facebook Twitter Google Plus
Reklama

28 příspěvků v diskusi

Témata: Indie, Reuters
Reklama