Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Železniční tunel na Slovensko vyjde stát o polovinu levněji

  9:45aktualizováno  9:57
Pokud si chcete udělat představu, jak "levně" se v posledních letech stavělo na železnici, stačí se podívat na výsledek jedné z posledních soutěží Správy železniční dopravní cesty. Ještě před rokem a čtvrt počítala, že oprava Střelenského tunelu na hlavním tahu mezi Valašským Meziříčím a Púchovem vyjde na 550 milionů korun, nakonec ale bude stát zhruba polovinu.

Střelenský tunel | foto: SŽDC

Za 287 milionů korun ho opraví společnost Subterra, která nabídla nejnižší cenu z devíti soutěžících.

Kdo soutěžil:

- Eurovia CS
- Viamont DSP
- Skanska
- Eiffage Construkcion
- Sdružení TT STŘELNÁ – TSS Grade a Tučin
- Sdružení Alpine a TOMI-REMONT – ALPINE bau CZ a TOMI-REMONT
- FIRESTA – Fišer, rekonstrukce, stavby
- Sdružení Střelenský tunel – Pražské silniční a vodohospodářské stavby a Chládek a Tintěra Pardubice a PORR Tunnelbau GmbH
- Subterra

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) se pokoušela vysoutěžit firmu na opravu tunelu už loni, tehdy šel nejníže Viamont DSP s 416 miliony korun. Nové vedení ale soutěž nakonec zrušilo. Prý kvůli opravě druhé hlavní trasy na Slovensko v Jablunkově.

"Mohla by nastat nepříjemná situace, že by nebylo možné vést dopravu ani přes objízdnou trasu. Z tohoto logického a preventivního důvodu bylo tedy připravované výběrové řízení na rekonstrukci Střelenského tunelu zrušeno," vysvětlil tehdy mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Oprava nakonec bude ještě levnější, stavaři zlevnili dalších více než sto milionů korun. V soutěži bylo celkem devět firem.

Oprava na hlavním tahu na Slovensko potrvá až do roku 2013. Provoz na trati omezí, ale nezastaví, vlaky budou jezdit většinou po jedné koleji. Jen na pár hodin bude zastaven provoz v případě přechodu oprav z jedné do druhé koleje.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.