Zbavili se jich partneři z americké Terex Corporation, jež je dnes strategickým akcionářem SDC. Po zasedání dozorčí rady 13. ledna musí představenstvo Tatry opustit kromě Srkala i finanční ředitel Jan Ludva.
Představenstvo povede dosavadní obchodní ředitel automobilky Zbyněk Keisler, nově do něj byli jmenováni dva další tatrováčtí nižší manažeři. Z Tatry spolu se Srkalem podle zatím oficiálně nepotvrzené informace odchází i americká manažerská hvězda: post výkonného ředitele Tatry opouští Američan Hank Kiefer, kdysi čelný manažer automobilky Paccar.
Dozorčí rada Tatry, v níž rozhoduje Terex, se nemění. Předseda dozorčí rady Američan Ronald A. Adams změny v představenstvu nekomentoval.
Údaje o hospodaření automobilky za loňský rok nejsou zatím k dispozici. V prvním pololetí loňského roku však upadla Tatra do ztráty, přestože výroba i prodej vozů stoupaly. Za prvních šest měsíců prodělala 33 milionů korun a Srkal předpovídal, že ztrátový bude celý rok 2002. "Naším hlavním problémem je silná koruna," vysvětloval tehdy.
Srkalovi se odchodem z Tatry zhroutil velký sen. O podnik usiloval osmapadesátiletý rodák z Frenštátu pod Radhoštěm od poloviny 90. let. Českou vládu se mu podařilo přesvědčit, aby schválila prodej nákladně oddlužené Tatry firmě SDC až poté, co získá silného partnera právě v Terexu. Nakonec to byl právě Terex, kdo ho v čele Tatry nechtěl.