zeptali jsme se

Novinkou letošní sezony je povinné pojištění proti krachu cestovní kanceláře.
Novinkou letošní sezony je povinné pojištění proti krachu cestovní kanceláře. Pojistka se však nevztahuje na všechny její služby. Co to pro klienta znamená a jak pozná, že je zájezd, který si vybral, opravdu pojištěný?

Klienti v případě krachu cestovní kanceláře nezůstanou v zahraničí bez pomoci ani nepřijdou o své peníze, pokud ještě na dovolenou vůbec neodjeli. Postará se o ně totiž pojišťovna. To ovšem platí pouze tehdy, budou-li kupovat zájezdy cestovních kanceláří. Povinné pojištění se totiž nevztahuje na zakoupené jednotlivé služby jako třeba samotné ubytování například v apartmánech. Zájemci o letní dovolenou by se proto měli pro svůj klid vždy ptát, zda kupují zájezd cestovní kanceláře, nebo "atraktivní pobyt" u nejrůznějších firem typu cestovní kluby, na něž se pojištění nevztahuje. Jak poznat, zda nakupované služby spadají pod definici zájezdu? K pojištěnému zájezdu by měl zákazník dostat od cestovní kanceláře (případně prostřednictvím prodejce) certifikát od pojišťovny, se kterou má dotyčná cestovní kancelář uzavřenou smlouvu. Pozor: produkt obsahující pouze ubytování pojištěn není ani když ho prodává cestovní kancelář.