Pavel Zima končí v pozici generálního ředitele Seznam.cz.

Pavel Zima končí v pozici generálního ředitele Seznam.cz. | foto: archiv Pavla Zimy

Zima končí v čele Seznamu, nahradí ho jeho zástupce Feix

  • 1
Česká internetová jednička Seznam.cz zrušila funkci generálního ředitele, kterou zastával Pavel Zima. Ten bude místopředsedou představenstva. Každodenní chod firmy bude z obnovené funkce výkonného ředitele řídit dosavadní zástupce generálního ředitele Michal Feix.

Seznam.cz personální změnu oznámil na svém blogu.

Zima, který byl nejvyšším výkonným manažerem Seznamu téměř deset let, bude nadále místopředsedou představenstva a bude se soustředit na strategické vedení firmy. Bude také spolupracovat na dalších projektech majitele Seznamu Iva Lukačoviče.

23.listopadu 2016 v 11:21, příspěvek archivován: 23.listopadu 2016 v 12:02

Byla to velka jizda a rozhodne nekonci. Je pred nama v Seznamu hodne prace. https://t.co/zzioLVEUfA

Ten podle tiskového oznámení Seznamu „dokončuje změny započaté jarním rozšířením počtu členů představenstva a odděluje strategické řízení firmy od exekutivních úkolů“.

„Zima předává roli obsahového ředitele Igoru Kalašovi, který doposud obsah ovlivňoval ze své pozice v oddělení Business Developmentu,“ uvedla firma. Místo Feixe bude v představenstvu Ondřej Procházka, bývalý šéf vývoje Seznamu a nyní Lukačovičův spolupracovník.

Lukačovič počátkem letošního roku koupil zpět 30procentní podíl v Seznamu.cz od fondů Tiger Holding Four a Miura International a znovu ovládá 100 procent ve firmě.

Seznam provozuje stejnojmenný vyhledávač, mapový server Mapy.cz, zpravodajské Novinky.cz, oborové weby a videoportál Stream.cz. V květnu začal více pronikat na televizní obrazovky. Obsah, který je dostupný na internetu, začal nabízet prostřednictvím hybridního vysílání v chytrých TV v rámci běžné nabídky televizních programů. Od podzimu nabízí vlastní video zpravodajství.

Loni dosáhl Seznam rekordních tržeb 3,41 miliardy korun. Zisk před zdaněním stoupl o desetinu rovněž na rekordních 1,25 miliardy korun. Nejvíce se na růstu obratu podílely příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik.

,