Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zkrachovaly španělské aerolinky Air Comet, mezi postiženými jsou i Češi

  11:35aktualizováno  11:35
Černý rok aerolinek nekončí. Další pád ohlásila španělská společnost Air Comet. Krach společnosti postihl i několik Čechů, kteří s nimi mají koupené letenky.

Air Comet létal do jihoamerických měst. Ilustrační foto. | foto: skyliner-aviation.de

Air Comet nechal na letištích sedm tisíc cestujících s letenkami, kteří čekali na odlet do Jižní Ameriky nebo naopak zpět. Dosud na letištích vládne chaos, i když konkurenční dopravci část cestujících převzali. Někteří cestující začali dokonce držet i hladovku.

Mezi postiženými jsou i Češi. Například Michal Dvořák z Bystřice u Benešova měl letět 1. ledna na cestu do Peru. Teď jsou jeho letenky bezcenné. "Kupoval jsem je proto, že byly levnější zhruba o pět tisíc korun," říká Dvořák.

Air Comet dopadl podobně, jako někteří nízkonákladoví dopravci: firma byla dlouhodobě ztrátová a věřitelům došla trpělivost. Firma dlužila 17 milionů euro německé bance HSH Nordbank na splátkách leasingu. Stejná banka mimochodem financovala i nákup letadel zkrachovalé Fischer Air.

Podle prodejců letenek Češi služeb Air Comet příliš nevyužívali. Řádově to jsou jednotky lidí," říká Věra Janičinová ze Student Agency. Agentura slibuje, že peníze za letenky proplatí zpět.

Nízké ceny, ale horší servis

Podle Pavla Novotného z cestovní kanceláře Soleada létali s Air Comet hlavně Češi, kteří chtěli ušetřit a byli ochotni podstoupit cestu s přestupem v Madridu a na dvě letenky.

"Měli spoustu linek do Jižní Ameriky, ale létali z Evropy jen z Madridu. Naše kancelář je využila jen jednou pro menší skupinku do Peru, ale pro ne úplně nejlepší palubní servis jsme se rozhodli je již znovu nevyužít," dodal Novotný.

Ceny letenek do Latinské Ameriky ale stlačil Air Comet výrazně dolů. Podle Janičinové zatím ostatní dopravci letenky příliš nezdražují. Například proti letům z Evropy do Asie je ale na linkách do Jižní Ameriky podstatně menší konkurence a tím pádem i vyšší ceny.

Air Comet létal s celkem třinácti airbusy do jihoamerických měst. Firma vznikla v roce 1996, patří španělské společnosti Grupo Marsans. Firma měla potíže s nesplácením dluhu hlavně letos, velké pohledávky mají i zaměstnanci. Mezinárodní letecká organizace IATA jim odepřela na začátku roku přístup do zúčtovacího centra kvůli nesplaceným pohledávkám.

Letecké společnosti zažívají černý rok: počty lidí, kteří létají klesají, ceny letenek také, většina dopravců je ve ztrátě. Letos už zkrachovaly například SkyEurope, Flyglobespan či MyAir.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Boeing 737 společnosti ČSA
Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla...  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.