Zkušenost s reklamací v Česku

  • 9
Jaké jsou reálné zkušenosti Čechů s reklamacemi? Jak dlouho trvá vyřízení reklamace v praxi? A co úspěšnost reklamace, je na takové výši, aby měli lidé pocit, že naše zákony jsou v tomto ohledu na jejich straně?
DIANA KOBZANOVÁ, modelka

Zrovna teď řeším reklamaci mobilního telefonu. Již třikrát se na přístroji objevila stejná závada, a tak jsem se domnívala, že mám nárok na vrácení peněz, ale bylo mi řečeno, že nárok mám až po čtvrté reklamaci. Trochu se ale obávám, že až přijdu počtvrté, opět se mi dostane nějaké podobně vyhýbavé odpovědi. Přiznám se, že mě podobné záležitosti velmi obtěžují, a nechápu, že pokud koupím nekvalitní výrobek, nemám nikde dovolání.

JANA VESELOVSKÁ, 45 let, rehabilitační sestra

Kuriózní situaci jsem zažila při reklamaci bot u firmy Leisser. Koupila jsem si letní boty na klínku a po týdnu nošení se mi rozlepila vnitřní výstelka. Přinesla jsem je zpět do obchodu a prodavačka se mě udiveně zeptala: "Vy jste ty boty nosila, ne?" A mou reklamaci neuznala.

LUDMILA VAVRUŠKOVÁ, 39 let, právnička

Zatím jsem měla důvod k reklamaci pouze dvakrát a výsledek byl pokaždé opačný. V prvním případě jsem neuspěla s reklamací dětských sportovních bot. Syn je měl pouze jednou na sobě, a když kopl do míče, utrhla se špička. Moje reklamace nebyla uznána s odůvodněním, že šlo o nesprávné použití obuvi. Což mě v případě sportovních bot skutečně překvapilo. Podruhé jsem reklamovala nefunkční mixér, reklamace byla uznána a peníze jsem dostala do jednoho měsíce zpět.

JIŘÍ BERAN, 29 let, finanční analytik

Mám vcelku pozitivní zkušenost se společností Makro. Koupil jsem zde koloběžku, na které se objevila technická závada. Po opravě jsem reklamovaný výrobek dostal v poměrně krátké době zpět.