Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ke skandálu s emisemi vedl řetězec chyb, tvrdí Volkswagen. Zlepší dohled

  13:35aktualizováno  13:35
Nebyla to jedna chyba, ale celý řetězec chyb, které zásadně pošramotily reputaci Volkswagenu. Připustil to předseda dozorčí rady Hans Dieter Pötsch. Trvá však na tom, že za sérií chyb stojí jen málo lidí. Skandál se stále vyšetřuje, Pötsch však slíbil, že se nic nezamete pod koberec.
Volkswagen

Volkswagen | foto: Reuters

Pötsch prohlásil, že společnost bude „neúnavně usilovat o zjištění, kdo byl zodpovědný za to, co se stalo“, a dal najevo, že nebude nikoho šetřit. „Všechno je na stole. Nic se nezamete pod koberec,“ dodal Pötsch.

„I když nemůžeme jednou provždy zabránit špatnému jednání jednotlivců, v budoucnu bude velmi obtížné naše postupy obejít,“ citovala agentura Reuters předsedu dozorčí rady.

Podle něj nešlo při manipulaci se softwarem o jednorázovou chybu, ale o celý řetězec chyb. Je přesvědčen, že do manipulace s emisemi byl zapleten jen malý počet zaměstnanců.

Firma uvedla, že lidi zodpovědné za skandál s měřením emisí u naftových vozů zatím jmenovat nebude a dodala, že okolnosti skandálu se stále vyšetřují. Externí vyšetřování, které vede americká právnická firma Jones Day, dosahuje pokroku, na jeho závěry bude ale ještě zapotřebí určitý čas, uvedl.

„Nedovolíme, aby nás krize ochromila,“ řekl Müller. „Současná situace je sice vážná, společnost to ale nezlomí,“ dodal. Hlavní prioritou je podle něj obnovení důvěry.

Firma zavede měření emisí v silničním provozu

Německá automobilka rovněž slíbila, že zlepší dohled nad vývojem softwaru pro motory, aby do budoucna zabránila manipulaci s emisemi. Zavede také měření emisí v silničním provozu, jehož výsledky se budou nezávisle ověřovat. Uvedl to výkonný šéf automobilky Matthias Müller.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující skrývat nadměrné emise oxidů dusíku. Skandál, který se vyšetřuje po celém světě, se týká i 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

V reakci na největší skandál za 78 let existence Volkswagenu rezignoval na funkci dlouholetý generální ředitel skupiny Martin Winterkorn a z firmy odešla řada dalších manažerů.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.