Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

On-line rozhovor

Zlevní životní pojištění? Odpovídala expertka na pojištění Lhotská

Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young.
velikost textu:
vydáno 20.5.2015 10:55
Válka o provize pojišťováků končí. Pokud projde aktuální návrh zákona, čeká zákazníky poslední velký nálet prodejců, ale dost možná i levnější pojištění. Na otázky čtenářů iDNES.cz o životním pojištění odpovídala Kateřina Lhotská, expertka na pojišťovnictví ze společnosti EY.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 20. května 2015 do 12:00

OTÁZKA: Dobrý den, v čem nejvíce ohrozí plánovaný zákon MLM sítě (Fincentrum, Partners, OVB,..) Děkuji. Martin
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Dobrý den. Nevím, jestli je to přímo ohrozí, ale je fakt, že zprostředkovatelskou činnost nebude moci vykonávat úplně každý. Dnes tomu tak bohužel často není a na kvalitě to bývá znát. 20.5.2015 11:03
OTÁZKA: Nebylo by lepsim resenim vysokych provizi agentu, omezit soucasnou distribuci pres "nezavisle" poradce nahrazenim za online prodej napr s interaktivni diskusi se zamestnancem dane pojistovny? Petr S.
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Úplně nevěřím ve všespasitelnost on-line prodeje. Jsou zkrátka zákazníci, kteří potřebují osobní kontakt. 20.5.2015 11:04
OTÁZKA: Dobrý den, pokud uzavřu nyní smlouvu o investičním životním pojištění s úrazovým připojištením, přepočítá mi pojišťovna rizikové pojistné po změně zákona? (v případě, že potom bude připojištění levnější) Děkuji Petr
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: S největší pravděpodobností nepřepočítá. Nová pravidla platí až u smluv sjednaných za účinnosti novely zákona. 20.5.2015 11:05
OTÁZKA: Co to je to přetočení smluv? Radek
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Předčasné ukončení stávající platné smlouvy a současné sjednání nové smlouvy s cílem nikoliv zlepšit pojistné krytí klienta, ale především s motivací zprostředkovatele získat provizi. Uplatňuje se takřka výhradně jen v životním pojištění se spořící složkou. 20.5.2015 11:07
OTÁZKA: Dobrý den. Jaký vliv na regulaci provizí bude mít to, že Babiš dnes odvolal svého náměstka Prose? Právě on prý stál za tím, že ministerstvo financí nakonec souhlasilo, aby provize upravil zákon.... může se situace ještě zvrátit? Lukáš
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Dokud není ukončen legislativní proces, může se zvrátit úplně všechno. Jaký bude mít dopad odvolání p.Prose nedokážu posoudit. 20.5.2015 11:08
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne, proč jsou provize u inv. životního poj. tak vysoké? A obecný dotaz: všude slyšíme, jak jsme naletěli poradcům, pokud jsme si takovou smlouvu uzavřeli. Je to opravdu tak špatná investice za předpokladu, že nebudeme hloupí a smlouvu nevypovíme při první "zaručené radě" pojišťovacího agenta? Michal Hron
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Výška provizí je následek toho, čemu se říkán "roztočení provizní spirály". Jinak řečeno zprostředkovatelé požadovali po pojišťovnách jejich růst a pojišťovny nedokázaly říci "Ne". A druhý dotaz: pokud nebude klient hloupý, nebude přeci sjednávat špatné investice :-). 20.5.2015 11:11
OTÁZKA: Jak mohou pojišťovny odměnit člověka, který sám přijde a chce uzavřít smlouvu a vyhne se tedy bouchačům, jejichž motivace jsou často nízké díky systému provizí? Nestálo by za to, aby pojišťovny alespoň drobně odměnily ty, kteří jsou samostatní a nezlepšilo by to špatný obraz obraz pojišťoven ve společnosti? Pavel
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Bohužel se neuplatňuje princip, že pojištění sjednané přímo v pojišťovně (na pobočce apod.) je levnější než to sjednané prostřednictvím "bouchače". Existovaly sice určité pokusy, ale pojišťovny se ocitly pod tlakem exrterních zprostředkovatelů, kteří je vnímali jako konkurenci. Zlepšení obrazu pojišťoven ve společnosti je nikdy nekončící příběh. Pojišťovnictví ale dělají především lidé, kteří v něm působí. Tedy jací budou lidé, takové bude pojišťovnictví. 20.5.2015 11:15
OTÁZKA: Proč se vůbec stát zajímá, kdo má jaké provize? Jan Provazník
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Souvisí to pravděpodobně s určitou poptávkou po vyšší ochraně spotřebitelů. Je otázkou, zda je vždy na místě. 20.5.2015 11:17
OTÁZKA: Paní Lhotská, nevylije se tímto opatřením i dítě s vaničkou? Nepovede to k likvidaci poradenského trhu? Děkuji za odpovědi Karl Karl von Bahnhof
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: K likvidaci určitě ne. Ale jaké to bude mít konkrétní dopady se nyní můžeme jen dohadovat. Může jich být celá řada. Od tlaku na růst provizí u neregulovaných produktů až po pokusy o jiné formy odměňování, než provizní. 20.5.2015 11:19
OTÁZKA: Existuje ve vašich očích na českém trhu vůbec nějaká poradenská společnost, která z klientů jen netahá peníze? Trh je provizemi zcela pokřivený a člověk slepě důvěřující poradcům může ještě pěkně zaplakat. Ze svého okolí znám plno případů, kdy lidé takto agentům naletěli. Komu se tedy opravdu s důvěrou svěřit do péče? Vždyť tahle situace, co tu máme, je naprosto absurdní... Michal Hron
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Obecně se lidé dělí na ty, kteří jsou vždy poctiví, vždy nepoctiví a pak ten zbytek, kteří jsou poctiví podle okolností. NIkdo neví přesně která skupina má kolik členů, jen se udává, že těch úplně poctivých a úplně nepoctivých je zhruba stejně. Mezi zprostředkovateli je podle mého názoru podobné. 20.5.2015 11:21
OTÁZKA: Dobrý den, nevidíte spíš v tomhle výzvu, že se ze životního pojištění stane opravdu životní a spoření půjde, přes produkty, které jsou k tomu opravdu určené at už penzijní, stavební a nebo klasické fondy, které pro klienta daleko více poplatkově userfriendly? Roman Poláček
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Nermyslím si, že by to mělo až takové dopady. Provize zůstanou i tak zajímavé pro velkou část zprostedkovatelů. Ale souhlasím s Vámi, že jsou i jiné investiční možnosti, ketré mohou být pro člověka zajímavější. 20.5.2015 11:23
OTÁZKA: Dobrý den, jak tedy nyní nenaletět pojišťovákům? Zrovna nedávno asi před měsícem jsem se setkala s jedním pánem, který mi nabídl že mi udělá "ekonomickou analýzu všech mých pojistek". Je tedy lepší počkat až bude platit ten nový zákon? Avšak zároveň nevím, zda mé pojistky opravdu nejsou "zastaralé". Jaká je dnes vhodná výše např. životní pojistky pro případ smrti? Je to milion nebo 250 tisíc?. Květa
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: To je několik dotazů najednou. Začnu od konce. Optimální částka neexistuje, je to naprosto individuální v závislosti na posouzení sitauce každého jednotlivce. Jka nenaletět? Tady je každá rada drahá... Je to o budouvání vzájemné důvěry s tím, že dokud neexistuje, nemělo by se nic uspěchat. Na nový zákon bych nečekala. Existuje celá řada rizik, která nebudou provizně regulována. 20.5.2015 11:27
OTÁZKA: Kolik bývá provize zprostředkovatele za životní pojištění, četl jsem, že až 200% na ruku po uzavření smlouvy. To zanmená, že při ročním pojistém 1000 Kč, platím první dva roky provizi zprostředkovatele? Je to pravda? Jiří Šauer
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Ano. Provize dosahují až těchto výšek. Obecně se udává jakýsi průměr zhruba 180 % ročního pojistného. Ale je to různé, pojišťovna od pojišťovny, produkt od produktu, zprostředkovatel od zprostředkovatele. 20.5.2015 11:28
OTÁZKA: Dobrý den, Chtěl bych se zeptat Proč používáte pojem spořící složka v souvislosti s investičním životním pojištěním, když defakto investuji a je to rozdílný produkt oproti běžným účtům a spořícím účtům, kde je zhodnocení dáno. Jakub Černý
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Spořící složka je "terminus technicus", který je ekvivalentní investiční složce.. 20.5.2015 11:29
OTÁZKA: Dobry den, pokud se rozhodnu sjednat si zivotni pojisteni, proc i v dnesni dobe internetu musim obehavat pobocky pojistoven za ucelem zjisteni cen rizik a nenajdu vse potrebne prave na internetu? Co je na kalkulackach pojistoven tak tajne, ze je nesmim pouzit osobne, kdyz u povinneho ruceni ,cestovniho pojisteni a mnoha jinych produktu si muzu sam nakonfigurovat, porovnat a az potom se obratit na firmu, kterou jsem si vybral. Petr Bezstarosti
Kateřina Lhotská, expertka na pojištění poradenské společnosti Ernst & Young. Kateřina Lhotská: Životní pojištění je poměrně komplikovaný produkt, kde jednoduché porovnání jako u povinného ručení nefunguje. Některé pojišťovny však svoje kalkulačky na webu mají. Musíte ale počítat s tím, že tato kalkulačka nemusí vždy postihnout všechny varianty, které pro Vaši potřebu přicházejí do úvahy. 20.5.2015 11:32

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.