Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zlevňování podle Českých drah: Z Ostravy do Kolína dráž než do Prahy

  14:06aktualizováno  14:06
České dráhy zlevnily některé druhy jízdenek. Reagovaly tak na vstup konkurence na trh. Paradoxně se teď ale může stát, že cestující zaplatí za cestu na kratší vzdálenost víc, než kdyby jeli o šedesát kilometrů dál.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Libor TeichmannMF DNES

Například z Ostravy do Prahy se teď cestující bez zákaznické karty dostane za 295 korun. Jde o cenu jízdenky koupené na pokladně. Do Kolína, který je o 62 kilometrů blíž než Praha, však jízdenka stojí 363 korun.

"Je sice hezké, že ČD zlevnily, ale protože jedu jen z Ostravy do Kolína, zaplatím původní vyšší cenu," stěžuje si jeden z cestujících na sociální síti Facebook.

Dráhy vysvětlují rozdíl v cenách tím, že jde o akční nabídku a ne o trvalou změnu tarifu. "Na jaře jsme měli akci Praha – Brno za 160 korun a přitom za kratší trasu Praha – Havlíčkův Brod zaplatil cestující 174 korun," vysvětluje Radek Joklík z tiskového oddělení ČD.

Jako další příklad uvádí akci z tohoto týdne, kdy zpáteční jízdné z Hradce Králové do Dvora Králové stálo deset korun, zatímco cestující do Jaroměře, která je o 15 kilometrů blíž, zaplatili za běžné jízdné bez slevy 29 korun.

Dráhy šly s cenou jízdenek pod RegioJet

Dráhy zlevnily jízdné na vybraných trasách až o třetinu v reakci na vstup společnosti RegioJet na trh. Ta nově jezdí na trase Havířov - Ostrava - Olomouc - Praha. Jízdenka ČD mezi Prahou a Ostravou koupená na pokladně je teď o 135 korun levnější než u RegioJetu.

"České dráhy tak srovnaly cenovou strategii s Regiojetem, který na této trase nabízí běžně dostupnou kreditovou obyčejnou jízdenku za 295 Kč," říká mluvčí drah Petr Šťáhlavský.

Nováček na trhu se teď obává, že jej cenová politika ČD může zničit. RegioJet totiž podle majitele Student Agency a RegioJetu Radima Jančury počítal s tím, že s cenami srovnatelnými s nabídkou drah přilákají díky lepšímu servisu více cestujících a obsazenost bude dosahovat ziskové hranice devadesáti procent. Dráhy šly ale nečekaně pod cenu konkurence.

"Už počítání s devadesátiprocentní obsazeností byl ekonomický hazard, teď nemůžeme zlevnit a obsazovat vlaky na 120 procent," řekl Jančura začátkem týdne Hospodářským novinám.

RegioJet zároveň označil chování drah jako predátorské. Antimonopolní úřad na to zareagoval tím, že začal České dráhy prošetřovat, zda neporušují pravidla hospodářské soutěže.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Dráhy upraví dvě desítky nebezpečných přejezdů, začnou ve Studénce

Incident u Kolína, kde vlak ve 160 km/h málem smetl z přejezdu zaseknuté osobní auto, znovu poukázal na letitý problém zabezpečení některých přejezdů v Česku....  celý článek

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

Stávka v Řecku. - Cestující odpočívá poté, co aténské letiště zrušilo její let
Probdělou noc na letišti může zahojit odškodné. Kdy je požadovat?

Šestnáct hodin strávených na italském letišti Lamezia Terme, den a půl zpožděné letadlo z egyptské Hurghady. Společnost Travel Service musela o víkendu řešit...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.