Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Zloději se v e-mailech snažili vylákat data z klientů Raiffeisenbank

  • 22
Zloději uspořádali hon na data klientů tuzemské Raiffeisenbank. K účtům se chtěli v minulých dnech dostat pomocí podvodných e-mailů, prostřednictvím kterých se snažili získat osobní údaje klientů, přihlašovací hesla nebo jiné citlivé informace. Banka tvrdí, že nikdo nebyl okraden.

"Pokud Vám přijde elektronickou poštou výzva k přihlášení do elektronického bankovnictví nebo k zadání přihlašovacích údajů či jiných citlivých informací, na tento mail žádným způsobem nereagujte, jedná se o pokus o podvod," varuje mluvčí společnosti Tomáš Kofroň. Právě takový e-mail v minulých dnech přišel některým klientům, kteří využívají účty Raiffeisenbank (nikoli systém e-konto).

Raiffeisenbank upozornila, že nikdy neoslovuje své klienty prostřednictvím e-mailu s žádostí o poskytnutí jakýchkoli citlivých dat umožňující přístup k účtu. "Na podobné maily proto nikdy nereagujte, případně o podobných mailech informujte banku," varoval Kofroň.

Dodal, že útok banka odchytila včas a nedošlo k žádnému poškození klientů. Podvodné e-maily označované jako phising většinou obsahují odkaz na falešné stránky dané banky, které vypadají autenticky. Pokud se klient snaží přihlásit, osobní údaje se odešlou zloději, který zpravidla sídlí někde v zahraničí a ten následně odčerpá peníze z konta. Setkala se s tím v minulosti Česká spořitelna i další banky.

Raiffeisenbank se dnes hodinu a půl potýkala s problémy s přihlašováním na své účty e-konto pomocí mobilního elektronického klíče. Banka žádala klienty, aby se zatím přihlašovali pomocí osobního nebo internetového klíče. "Výpadek byl u SMS dvou mobilních operátorů. Trval zhruba 90 minut, od půl třetí vše funguje bez problémů," uvedl mluvčí Kofroň.