Standard bankám, které se k němu mohou přihlásit dobrovolně, ukládá, aby za klienty vyřídily formality spojené s převedením trvalých příkazů a souhlasů s inkasem z původní banky do nové.
Včera tento plán oznámila Česká spořitelna. "Pokud si k nám klient bude chtít převést platby, stačí, aby přišel na kteroukoli pobočku s občanským průkazem, a my už vše potřebné zařídíme za něj, do své původní banky vlastně už chodit nemusí," uvedla mluvčí České spořitelny, Kristýna Havligerová.
Podobně se k pravidlům staví i další banky. "K tomuto standardu České bankovní asociace se jednoznačně hlásíme. Český bankovní trh se stále vyvíjí a toto je krok dopředu. Vůbec by mě nenapadlo se tomu bránit," uvedl včera pro MF DNES nový generální ředitel Komerční banky Henri Bonnet.
Stejný názor má i ČSOB. Banky se dramatického nárůstu migrace klientů neobávají. Upozorňují však na to, že změna účtu s sebou nese stále určité problémy, kvůli kterým si nakonec klienti celou operaci rozmyslí.
Odchod z banky totiž pro zákazníka znamená vedle změny čísla účtu také výměnu platebních karet a další služby, které si musí znovu sám vyřídit.