Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Desítky prodejen se převlékly do dresů Albert. Značka Spar mizí z trhu

  14:12aktualizováno  14:12
Řetězec Ahold dokončil přeměnu prodejen Spar a Interspar na obchody Albert. Definitivně značka zmizí z trhu ve středu. Převlékání 49 prodejen stálo společnost v přepočtu 1,4 miliardy korun. V příštím roce by měly generovat plný zisk, řekl ředitel obchodního řetězce Albert Jesper Lauridsen.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Matrin ŠtěrbaMF DNES

Posledním obchodem, který prošel proměnou, je prodejna v Ostravě-Porubě, uvedl v rozhovoru pro ČTK Lauridsen. Ahold loni v srpnu koupil za 5,2 miliardy korun 49 ztrátových prodejen Interspar (čtěte: Interspar byl příliš malý).

„Letos již očekáváme, že samotné prodejny Spar a Interspar budou mírně ziskové, ale již v roce 2016 se jejich plná ziskovost promítne do celkových výsledků společnosti,“ uvedl Lauridsen. Transformace obchodů na Alberty bude podle původního plánu firmy stát 51 milionů eur (zhruba 1,4 miliardy korun).

Antimonopolní úřad loni transakci schválil za předpokladu, že Ahold prodá pět prodejen - v České Lípě, Litoměřicích, Táboře a Třebíči. Firma o prodeji obchodů stále vyjednává s možnými kupci. Albert letos otevřel dvě nové prodejny a na konci března otevře hypermarket v Kladně. Celkem tak společnost nyní provozuje v Česku 334 prodejen.

Boj o ceny je nejtvrdší

Přestože se v Česku zlepšuje ekonomická situace, nezaměstnanost klesá a zvyšuje se chuť zákazníků nakupovat, zaměření českých spotřebitelů na cenu je podle Lauridsena stále patrnější. „Konkurence v cenách je nejtvrdší, jaká kdy byla,“ dodal.

V akčních slevách se nyní podle něj prodá v Albertu více než třetina veškerého rychloobrátkového zboží. „Albert má typicky menší podíl zboží ve slevových akcích než zbytek trhu. Nejsme tedy řetězec, který vede v počtech promočních akcí. Ale zboží v akčních slevách nabízíme stále více a více, protože je to součást zdejšího trhu,“ uvedl ředitel.

V Česku firma stále hledá další obchodní příležitosti. Primárně se sice podle ředitele věnuje dokončení akvizice a růstu stávajícího podnikání, pokud se ale naskytne vhodná příležitost k rozšíření podnikání, chce ji využít. Podle Lauridsena se ale Ahold již stal tak velkou společností na českém maloobchodním trhu, že by s další případnou velkou akvizici zřejmě nesouhlasil antimonopolní úřad. Spuštění internetového obchodu Ahold v Česku neodmítá, ale přesný termín neuvedl.

Akční leták Albert

Nakupujete rádi v prodejnách Albert Hypermarket nebo Supermarket?

Aktuální leták Albert Hypermarket i leták Albert Supermarket a všechny nejlepší nabídky z letáků vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Víte, kde je vaše nejbližší prodejna Albert?

Ahold se akvizicí stal jedním z největších zaměstnavatelů v zemi. S Intersparem převzal 4 500 zaměstnanců, momentálně jich má 17 500. „Důležité je, že v rámci akvizice nebyli propuštěni žádní lidé na prodejnách,“ řekla iDNES.cz mluvčí Ahold ČR Dagmar Krausová. Dodala, že řetězec bude nadále spolupracovat s regionálními dodavateli.

Společnost Ahold provozující obchody Albert a Interspar v Česku loni zvýšila tržby o 5,3 procenta na 1,52 miliardy eur (41,6 mld. Kč). Tržby za poslední loňské čtvrtletí stouply meziročně o 32,6 procenta na 433 milionů eur díky začlenění 49 odkoupených prodejen Interspar.

Autoři: ,


Témata: Ahold, Albert, Zisk




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.