Ovládá ji podnikatel Tomáš Řebíček.
Ten také kontroluje společnost Mattes Trading, která obchoduje s drogistickým zbožím ve střední Evropě. "Nákup značky Pepino nebudeme komentovat," reagoval na otázky o budoucích záměrech Michal Slezák, ředitel firmy PepCom, kterou Řebíček založil přímo pro účely své nové podnikatelské aktivity s prezervativy.
Špatná reklama?
Budoucí osud značky Pepino s novým majitelem je zatím nejasný. Podle prodejců spíš výrobky Pepino v obchodech oslabují. "Pepino měl u nás nejhorší výsledky, proto jsme se rozhodli s jeho prodejem skončit," uvedl šéf drogerií Rossmann Aleš Drábek.
Podle Jany Matouškové ze společnosti Tesco drží mezi zákazníky první příčku Primeros následovaný Durexem, Pepino se umístilo třetí díky nižší ceně.
"U nás je prodej Pepina na úrovni ostatních značek, ale v poslední době jsme zaznamenali problémy s dodávkami," zmiňuje další problémy s touto značkou Tomáš Koubík z obchodu s erotickým zbožím Virtshop CZ.
Podle odborníka na reklamu Jiřího Mikeše z Vysoké školy ekonomické stojí za slábnoucími výsledky firmy i styl její komunikace se zákazníky. "Jejich kampaně byly velice odvážné, často až na hraně. Světové značky berou hrozby pohlavních nemocí vyloženě vážně, Pepino si z toho dělalo spíše legraci. I to některé zákazníky odehnalo," říká Mikeš.
Kondomům klesá prodej
Podle obchodníků svou roli hraje i úzká nabídka výrobků. "Vlastník tímto prodejem přiznává svou neschopnost čelit konkurenci," myslí si Roman Kocián z konkurenční společnosti Vulkan Intim Brands, která v Česku prodává značku Primeros.
"Žádný zásadní důvod jsme k tomu neměli. Ano, určitý pokles jsme zaznamenali, ale to konkurence také. Spíše se chceme zaměřit více na jiné aktivity," odmítá tyto názory majitel společnosti Olza trading Josef Vybraněc.
Tržby společnosti za prodej zboží v roce 2006 klesly, byť jen o tři miliony na 37 milionů. Firma Olza trading však prodává i lepidla a ta pravděpodobně propad tržeb zmírnila.
Čísla od společnosti AC Nielsen, která se zabývá výzkumem trhu, potvrzují, že prodej kondomů v Česku celkově klesá. Důvodem je i rostoucí užívání hormonální antikoncepce.
Zatímco v roce 2006 obchody utržily za prezervativy sto jedenáct milionů korun, v předchozím roce to bylo o pět milionů více. O prvenství na českém trhu soupeří značky Primeros a Durex. Až potom se řadí Pepino a další značky jako Ream a Carex.