"Jde asi o šestapadesát procent českého piva, a to je víc než loni,“ uvedl Richard Morávek ze spolupořadatelské firmy.
Čtrnáctý ročník soutěže určí nejlepší světlý ležák a nejlepší světlé výčepní pivo. Druhé degustační kolo má vyloučit statistické chyby při hodnocení a možné znevýhodnění některých soutěžících. "Jde také o to zjistit, jaká piva nabízejí pivovary po letní sezoně, a potom jak se připravují na další léto," vysvětlil dvoukolovost odborník na pivo Antonín Kratochvíle.
Vítěze určí součet výsledků obou kol, organizátoři zveřejní první tři místa. "Další pořadí neuvádíme, aby to konkurence nemohla zneužít," dodal Kratochvíle. Značky, které se v obou kolech dostaly do finále, dostanou navíc zlaté certifikáty kvality.
Loňský ročník prestižní soutěže vyhráli sládkové z pivovaru Starobrno. Vice ZDE
Do soutěže se mohou dostat všichni čeští producenti piva, vstupní poplatek je 30.000 korun. Některé pivovary se však podle Morávka nepřihlásí, protože jsou jejich piva příliš charakteristická a odborníci by je snadno identifikovali.
Soutěž je součástí doprovodného programu Mezinárodního veletrhu gastronomie Salima, který se uskuteční na brněnském výstavišti letos v březnu. V rámci doprovodného programu veletrhu se rozhodne také o nejlepším českém výčepním.