Pracovník na pozici „Obsluha technologického zařízení výroby autoskel“ ve společnosti Saint-Gobain Sekurit. Na této pozici pracuje v Hořovicích u Berouna asi 400 z 600 zaměstnanců. | foto: Saint-Gobain Sekurit

Jak se ohýbá sklo do auta? Zkuste, zda by vás vzali do výroby

  • 22
Z jakého druhu skla se vyrábí autoskla? Kolik průměrně váží a při jakých teplotách se ohýbají? Podobné znalosti by měl znát každý dělník ve výrobě autoskel. Zda byste na tuto práci měli, si můžete vyzkoušet v kvízu iDNES.cz.

Dělníci v hořovické továrně Saint-Gobain Sekurit ČR si osahají skla mnoha automobilů. Kromě těch běžných, jako jsou skla do škodovek, opelů či peugeotů, projdou pracovníkům významného hráče v tuzemském autoprůmyslu i exkluzivní autoskla. Tím nejluxusnějším je zadní sklo pro Bentley Mulsanne se zabudovaným vyhříváním, technologií odrazu tepla a hluku či integrovanou anténou pro rádio, TV, GPS a mobilní telefon.

V kůži dělníka výroby autoskel - OTESTUJTE SE

V kvízu iDNES.cz si můžete vyzkoušet, jaké znalosti musí mít dělníci na pozici „Obsluha technologického zařízení výroby autoskel“. Test je první z řady kvízů, v nichž si čtenáři hravou formou vyzkouší, co musí znát pracovníci v různých profesích. Dělníci ve výrobě autoskel podobným testem neprocházejí, ale v praxi by měli umět odpovědět na všechny otázky.

Saint-Gobain Sekurit shání na tuto pozici spolehlivé a zručné lidi s minimálně výučním listem. Nabízí jim nástupní mzdu 19 500 Kč, po uplynutí tříměsíční zkušení doby se zvýší na 22 tisíc korun hrubého měsíčně. Dělník ve výrobě autoskel obsluhuje stroje na výrobu skel, pracuje s výrobní dokumentací, pravidelně čistí stroje a nástroje.

Česká skla pro Maserati i Ferrari

Společnost je druhou největší firmou v tuzemské výrobě autoskel. Od roku 1994 se v hořovickém závodě vyrobilo přes 13 milionů autoskel, mimo jiné pro vozy koncernu Volkswagen, ale i luxusní značky jako je Rolls Royce, Maserati, Ferrari, Jaguar či Mercedes. Ve společnosti pracuje přes 600 lidí. Přes šest z deseti skel z této fabriky se exportuje do Německa. (reportáž z výroby čtete zde)

Nejsilnější sklo o tloušťce šest milimetrů závod vyrábí pro Rolls Royce Phantom. Nejvíce tvarované je pak čelní sklo pro vůz Porsche Spyder 918. A nejtěžší je sklo pro Citroen C5 kombi - panoramatická střecha o váze 25 kilogramů a ploše 1,75 m2.