VIDEO: Pošta vydala známky k účasti na EXPO s Poslední večeří páně

  • 2
Česká pošta ve spolupráci s tuzemským zastoupením na světové výstavě EXPO 2015 v Miláně vydala příležitostnou emisi poštovních známek. Na známkách v nominální hodnotě 25 korun je fotografie Da Vinciho fresky Poslední večeře páně.

Originál obrazu renesančního umělce je uložen v milánském kostele Santa Maria delle Grazie. Právě v tomto městě se výstava bude konat od 1. května do 31. října. Autorem návrhu známky je akademický malíř a grafik Adam Hoffmeister.

„Není bez zajímavosti, že příležitostné emise známek doprovázely v rámci všeobecné světové výstavy EXPO ty nejvýraznější národní expozice – tedy v Bruselu v roce 1958, v Montrealu 1967, v Ósace 1970, v Seville 1992 a 2010 v Šanghaji. Ráda bych doplnila, že současně s touto známkou vychází i obálka prvního dne vydání. Nová známka s nominální hodnotou 25 Kč vychází v nákladu 50 tisíc kusů,“ uvedla mluvčí České pošty Eva Krejčí.

Podtitul výstavy zní „Feeding the Planet, Energy for Life“, neboli „Uživit planetu, energie pro život“, bude se tedy věnovat otázkám udržitelného rozvoje. „Hlavním motivem výstavy je přitom otázka, jak zajistit všem obyvatelům planety dostatek kvalitních a nezávadných zdrojů jídla a pití,“ píše se na tuzemském webu k výstavě EXPO.

Velká průmyslová a kulturní výstava se poprvé konala v Londýně v roce 1851. Pořadatelskou zemi vždy vybírá komise ze 160 členských zemí. Na výstavě EXPO v roce 1889 v Paříži byla poprvé k vidění Eiffelova věž. Výstava EXPO se pokaždé koná na místě, které bylo speciálně vybudováno pro tento účel. Příští EXPO se bude konat v roce 2020 v Dubaji. Předchozí výstava byla v roce 2012 v jihokorejském Josu.

Česko bude reprezentovat pavilon z dílny vizovické firmy Koma Modular Construction podle architektonického studia Chybik+Kristof Associated Architect. Pavilon by měl jít snadno složit i rozebrat. Použitý materiál je recyklovatelný. Náklady na stavbu dosahují téměř 70 milionů korun.

Po skončení výstavby budou jednotlivé moduly použity k výstavbě mateřské školky. Součástí českého pavilonu by měl být i bazén, který symbolizuje silnou tradici v lázeňství anebo odvěkou českou touhu po moři. Později má oživit část břehu Vltavy v Praze.

Partnery letošního výstavy jsou například společnost Bioveta, Lasvit, Veba, Pilsner Urquell, Mattoni a další.