Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Znáte Persiel? To je Persil a Ariel, lhal prodejce

  1:00aktualizováno  1:00
V rajonu velkých výrobců prášků řádila před pár měsíci v Česku škodná. Podomní prodejce vzal dvě velké konkurenční značky na trhu a spojením jejich jmen si vytvořil vlastní. Z Persilu a Arielu se tak stal Persiel.

Podvodník si nechal vytisknout i vlastní nálepky na kyblíky s práškem

Podvodník si nechal vytisknout i vlastní nálepky na kyblíky s práškem a po bytech nabízel deset kilo za pět set korun. Za zhruba stejnou sumu se v obchodech prodává devítikilové či kompaktní šestikilové balení pravých značek.

"Nám ho nabízel k nějakému výročí Arielu a Persilu levněji a maminka ho koupila," říká anonymně jeden ze zákazníků z Liberecka, který později vypovídal na policii.

Jiný potenciální zákazník odolal. "Tvrdil, že jde o doprodej po zrušeném Persilu a Arielu a že dostanu kartičku na slevu 40–80 procent od klubu Henkel na další zboží. A jestli máme mimino, že dostaneme dětské plíny," popsal v dopise výrobci.

Výrobcům, kteří se o falešném obchodníkovi dověděli od podvedených zákazníků, se zježily vlasy. V Česku lítě bojují. Na své značky dává americký Procter & Gamble, výrobce Arielu, jen do reklamy v Česku odhadem přes miliardu korun ročně. Německý Henkel vydává do reklamy svých značek zhruba 600 milionů a nyní jeho 99letá značka Persil překonala 17procentní podíl na trhu a vítězí nad Arielem.

Nechali si tedy od falešného výrobce nenápadně poslat jedno balení a zjistili, že jde o levný prací prášek za 160 korun. "Etiketa lákala na to, že je bezfosfátový, antibakteriální, obsahuje aviváž i Calgon. Kromě bezfosfátových prostředků však nic z uvedeného na trhu není a chemicky ani není možné vyrobit," řekla mluvčí Henkelu Lidija Erlebachová.

Díky spolupráci zákazníků – jeden z nich dokonce vyfotil auto obchodníka – pak policie muže na Liberecku našla a nyní čelí žalobě za porušování práv k obchodnímu jménu.

Hrozí mu maximálně rok vězení nebo veřejné práce a dočasný zákaz živnosti. Svérázný obchodník se dotkl i třetího konkurenta v čisticích prostředcích. Na obalu prášku slibuje, že je uvnitř už i Calgon, prostředek proti usazování vápna v pračce. A ten vyrábí Reckitt Benckiser.

Mluvčí Henkelu upozorňuje na to, že klub Henkel neexistuje a že firma nemá podomní prodejce. V průměru si každý Čech ročně koupí šest kilo prášku. A každý třetí si vybere Persil nebo Ariel.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Příbram - Dlouhá Lhota, domovské letiště Jiřího Pruši shora.
Komu budou patřit malá letiště? Spor o příbramské o tom rozhodne

Nejvyšší správní soud v Brně odložil klíčové rozhodnutí v kauze letiště Příbram, které je precedentem pro desítky dalších letišť v České republice. Budou česká...  celý článek

Díky realitní kanceláři RIA se Jablonci v roce 2013 podařilo prodat byty za...
Až sto tisíc na ruku. Firmy si přetahují lidi, nabízejí peníze i ubytování

Firmy lákají na takzvaný náborový příspěvek dělníky, operátory výroby, skladníky nebo programátory. Hlavně v dělnických profesích se peníze „za přestup“...  celý článek

Uhelná elektrárna Neurath
ANALÝZA: Plyn a zelená energie místo uhlí. Čoudící komíny ale zatím nezmizí

Ještě před deseti lety plánovali evropští energetici výstavbu 65 nových uhelných elektráren. Velká část z nich měla vyrůst v Německu, Velké Británii a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.