„EIB by (ten skandál s emisemi) mohl zasáhnout, protože my musíme našimi půjčkami plnit určité cíle v oblasti klimatu,“ vysvětlil Hoyer v rozhovoru se Süddeutsche Zeitung.
Aféra dieselgateNĚMECKO: Prokurátoři vyšetřují Winterkorna OTÁZKY A ODPOVĚDI: O svůj diesel se nebojte ŠVÝCARSKO: Úřady zakázaly prodej aut VW MOTOR:Pranýřované TDI poznáte podle C v kódu EKONOMIKA:Možná větší dopad než řecká krize VEDENÍ:Šéf VV Winterkorn odstoupil MĚŘENÍ:VW věděl o problémech TDI rok KOMENTÁŘ:Přišel čas ždímání VW |
Půjčky za zhruba 4,6 miliardy eur (124,7 miliardy Kč) mířily mimo jiné na rozvoj motorů s nižšími emisemi a výrobní závody v Jižní Americe. Volkswagen má ještě splatit 1,8 miliardy eur.
Hoyer také řekl, že EIB „velmi důkladné vyšetří“, jak Volkswagen poskytnuté finanční prostředky využil. Pokud zjistí, že peníze byly využity k jiným účelům, než bylo zamýšleno, bude si muset banka „položit otázku, zda nemáme požadovat úvěry zpět“.
Hoyer dodal, že ho Volkswagen velmi zklamal a vztahy EIB s automobilkou skandál značně poškodil, uvedla agentura Reuters.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovým motorem po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Z toho bylo pět milionů aut hlavní značky VW.