Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Němci vymýšlí, jak zpoplatnit dálnice jen pro cizince. Navrhnou si úlevy

  18:33aktualizováno  18:33
Německé ministerstvo dopravy zvažuje zpoplatnění německých dálnic i pro osobní automobily. Chtělo by však, aby finanční zátěž mýtného nesli hlavně cizinci. Zkoumá proto návrh, podle něhož by se německým motoristům poplatek kompenzoval úlevou u daně z vozidla.
Mýtná brána (ilustrační snímek)

Mýtná brána (ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Mluvčí ministerstva potvrdila, že si úřad nyní nechává zpracovávat analýzu, nakolik tento postup umožňuje evropské právo. Studii by měl mít k dispozici do podzimu. Řidiče však mluvčí ujišťovala, že žádné konkrétní plány na zavedení mýtného pro osobní auta ministerstvo teď nechystá.

Zatím platí jen kamiony

V současnosti platí elektronické mýtné pouze kamiony nad 12 tun. Kromě dálnic byla tato povinnost od 1. srpna rozšířena i na více než 1 100 kilometrů čtyřproudých spolkových silnic. Tyto komunikace jsou postaveny v dálničním stylu a jsou napojeny na dálnice. Německé ministerstvo dopravy si od rozšíření výběru mýtného u kamionů slibuje dodatečných 100 milionů eur (zhruba 2,5 miliardy Kč) ročně na investice do silniční sítě.

Zpoplatnění německých dálnic pro osobní vozidla prosazuje již delší dobu německý ministr dopravy Peter Ramsauer. Od zavedení mýtného nebo dálničních známek si slibuje výrazné přilepšení do rozpočtu na opravy a výstavbu silniční sítě v zemi.

Kancléřka Angela Merkelová to doposud odmítala. Diskusi o nynějším návrhu ale mluvčí vlády připustil. "Je to návrh, kterému by se mělo věnovat, až bude skutečně ležet na stole," prohlásil Georg Streiter. Také on však upozornil na možnou kolizi se zákazem diskriminace v právních předpisech Evropské unie.

O zpoplatnění dálnic pro osobní dopravu, jako je tomu například v Česku, se v Německu mluví již řadu let. Jedním z tradičních argumentů zastánců je tvrzení, že by podíl na nákladech za údržbu silnic jeho prostřednictvím nesli i cizinci, kteří německé tahy hojně využívají. Tomu však odporuje největší autoklub v zemi ADAC, podle něhož zahraniční motoristé tvoří pouhých pět procent účastníků dopravního provozu v Německu.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.