Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Sezona leteckých zpoždění. Na Ruzyni jich je letos víc než loni

  8:00aktualizováno  8:00
Letadla na pražském Letišti Václava Havla létají letos mírně zpožděnější než v minulém roce. Vyplývá to z dat o zpoždění za prvních šest měsíců letošního roku, které poskytlo Letiště Praha. Nejkritičtější část roku z hlediska provozu a zpoždění jsou právě letní měsíce. Letiště sleduje zpoždění letu na odletech, nikoliv na příletech.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: MF DNES

„V posledních letech je vývoj zhruba stabilní, čísla se příliš neliší,“ řekla mluvčí Letiště Praha Marika Janoušková. Mírný nárůst přesto v číslech patrný je: průměrné zpoždění letů stouplo meziročně z 10 na 12 minut. Podíl spojů letících na čas klesl z 84 na 80 procent.

„Samozřejmě se do toho promítly i proběhlé stávky či útoky v Bruselu,“ dodala Janoušková. V polovině případů byl důvodem už pozdní přílet letadla.

O zpožděních se mluví v létě i kvůli tomu, že do letadel usedají při cestě na dovolenou lidé, kteří s nimi tak často nelétají a nejsou zvyklí na to, že zpoždění jsou běžnou součástí letecké dopravy. V létě kromě většího provozu navíc komplikují situaci ještě častější bouřky, které prodlužují řadě letů trasy. Dopravci navíc ve snaze o co největší vytížení letadla zkracují intervaly a rezervu, kterou na letišti mají pro další let.

Cestovky si ale po letech stížností na častá zpoždění dominantního dopravce Travel Service letos na dochvilnost jeho letů příliš nestěžují. „Vzhledem k mnoha změnám letového řádu na začátku sezony zvládá Travel Service dopravu bez větších komplikací. Stížnosti na zpoždění jsou zaznamenávány pouze u těch klientů cestovek, kteří cestují letecky do zahraničí ojediněle, tudíž nemají představu, že krátké zpoždění letu je po celém světě zcela standardní záležitostí,“ říká Kateřina Petříčková z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Dopravci si tříhodinový limit zpoždění hlídají i kvůli tomu, že podle evropského nařízení pak musí cestující kompenzovat.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nakládání kontejneru na vlak.
Z Prahy vyrazil do Číny první přímý vlak. Do cíle pojede 16 dní

Poprvé v historii spojí Česko a Čínu přímý vlak. Z terminálu společnosti Metrans v Praze-Uhříněvsi vyjela souprava s kontejnery do cílové stanice v čínském...  celý článek

Jana Petrášová má na starosti všechny silniční uzavírky, v centru pracuje tři...
Stát chce navigovat řidiče v zácpách, o zakázku bojuje O2 s firmou Vars

Vyhnout se zácpám je snem každého řidiče. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) po několika letech oživilo plány na vybudování systému, který by jim v tom měl...  celý článek

Benzinová stanice Tank Ono na archivním snímku z roku 2009.
Tank Ono dál roste, kvůli expanzi firma loni spadla do ztráty

Síť levných čerpacích stanic Tank Ono loni prodala sice rekordní množství pohonných hmot, ale její tržby klesly a firma prodělala. V expanzi ale dál pokračuje,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.