"Ze 70 436 sledovaných vlaků dálkové dopravy (rychlíků, expresů a vlaků InterCity, EuroCity a SuperCity) v roce 2002 jich 46 674 jelo včas," sdělil iDNES Pavel Tesař z tiskového oddělení ČD.
To znamená, že podle plánu přijely dvě třetiny uvedených vlaků, u nichž se zpoždění menší než pět minut považuje za příjezd včas.
Z celkového zpoždění 54 500 minut připadá na jeden vlak v průměru 0,77 minuty. Tento údaj počítá s jakýmkoli pozdním příjezdem a zahrnuje i osobní a spěšné vlaky.
"Předloni jsme sledovali přes 70 tisíc dálkových vlaků, z toho 47 113 jich jelo včas. Celkové zpoždění však bylo 110 148 minut a na jeden vlak připadlo 1,57 minuty," dodal Tesař.
Dráhy se snaží omezit alespoň ta zpoždění, na která mají přímý vliv. Proto započítaly do jízdní doby vlaků i práce na výstavbě rychlostních koridorů i velké opravy tratí.
"Máme také hodně jednokolejných tratí na důležitých tazích, například velká část trasy Praha - České Budějovice nebo České Budějovice - Plzeň. Když na jedné koleji nabere zpoždění jeden vlak, zasáhne to i další," upozornil Tesař.
Modernizace tratí bude letos pokračovat. Mělo by dojít například právě na zmíněnou trať Praha - České Budějovice, na které by měla přibýt druhá kolej.