"Důležité je, že nám stoupla výrazně průměrná cena zájezdů, hlavně díky exotickým cestám," říká výkonný ředitel CK Fischer Jiří Jelínek.
Každý klient Fischera za loňský rok utratil za zájezd v průměru 17 500 korun, což bylo o sedm procent více než před rokem.
S bývalým majitelem cestovní kanceláře Václavem Fischerem cestovka stále nemá narovnané vztahy. Obě strany se rozešly ve zlém.
CK Fischer dala na svého zakladatele trestní oznámení za to, že údajně dělal podvody v účetnictví svých bývalých firem. Václav Fischer dnes spolupracuje s jinou cestovní kanceláří – Tomi Tour. Je tváří jejich reklamy.
Nová služba bude během léta
Jelínek má velké plány, jak přilákat do cestovky i zákazníky, kteří se organizované dovolené brání. Takových je v Česku mnoho: podle odhadů jezdí na dovolenou s cestovními kancelářemi zhruba pětina populace.
I když cestovkám roste počet klientů, velkou konkurencí je pro ně internet. Velká část lidí si totiž sama sežene letenku, půjčení auta nebo ubytování. Fischer je chce získat nabídkou služeb, které přes cestovku vyjdou levněji, než kdyby si je každý sháněl sám za sebe.
Na nižší cenu dosáhne tím, že nakoupí služby ve velkém se slevou. "Klient bude mít volnost naplánovat si cestu podle sebe, ale nebude mít potíže se zařizováním," upřesnil. Službu chce CK Fischer spustit během léta.
Už druhý rok v plusu
I kvůli ní si koupila za miliony nový informační systém. Ten umožní zjišťovat například i ziskovost jednotlivých zájezdů a podle toho měnit cenu.
Pamatuje si také chování klientů v minulosti, například jejich oblíbené destinace. "V Česku ho zatím nikdo nemá," tvrdí Jelínek.
CK Fischer měla podle Jelínka loni velmi dobrý rok. Přibylo jí patnáct procent klientů a obrat stoupl na dvě miliardy korun. Zisk se tak bude pohybovat v řádu desítek milionů korun. Přesná čísla firma zveřejní až na konci března.
Už druhým rokem je cestovní kancelář, kterou převzalo Komárkovo impérium po potížích bývalého majitele Václava Fischera, v zisku.
"Pořád tu ještě máme hodně práce. Chceme růst se ziskem, ne abychom se dostali do hluboké ztráty," naráží Jelínek na svého předchůdce. "Už druhým rokem do firmy neproudí peníze od majitelů," dodal.
Sázka na exotiku se vyplatila
Exotické zájezdy ve velkém začala cestovka nabízet nově loni a sázka na dovolenou v dalekých zemích se jí vyplatila. Už proto, že s Fischerem jezdí na cesty hlavně příjmově střední a silnější skupiny lidí.
"Nejde jen o počty klientů, ale usilujeme i o kvalitu. Důvody pro to vidíme v tom, že se k nám vracejí zákazníci, kteří zkusili levnější konkurenci," vysvětluje Jelínek.
V nabídce přibyly i zájezdy s odlety z Německa. Právě německé cestovky přitom českým na dalekých cestách velmi úspěšně konkurují. Jelínek je za konkurenci nepovažuje.
Tržby mohou stoupnout o třetinu
"Máme srovnatelné ceny jako německé cestovky. Výhodou u nás je, že v těch místech máme svého delegáta, takže lidé nemají problém se tam domluvit česky," tvrdí.
Podle Jelínka přibývá klientů také díky nabídce odletů z Brna nebo z Ostravy. "Ukazuje se, že lidé nechtějí cestovat z Moravy kvůli odletu až do Prahy, je pro ně lepší mít to na letiště blíže," dodal Jelínek.
Šéf cestovky odhaduje, že by tržby za zájezdy letos mohly stoupnout o třetinu. S modelem cestovní kanceláře, která bude hodně zaměřena na individuální turistiku, chce pak prorazit dál po světě. Více chce nabízet i velmi drahé zájezdy.