Rozhlasové spoty, reklamy v tisku a na internetu by se měly objevit v roce 2006.
Podle Veroniky Váňové z CzechTourismu by kampaň stála 35 milionů korun. Tři čtvrtiny projektu by financovala Evropská unie a zbytek by zaplatil CzechTourism. Ten čerpá prostředky ze státního rozpočtu.
Všechno ale záleží na tom, jestli návrh projde výběrovým řízením Evropské komise.
"Češi utratí ročně sedmdesát miliard korun v zahraničí, kdežto na domácí cestovní ruch dají jen dvacet miliard," srovnává výdaje turistů doma a venku Váňová. Projekt by měl pomoci tento poměr obrátit alespoň částečně ve prospěch domácího cestovního ruchu.
Váňová nicméně uznává, že pro Českou republiku je těžké konkurovat zemím, které mají hory a moře. "Nejde nám o hlavní letní dovolené, ale spíš o prodloužené víkendy," dodává.
Každý region přitom má svoje specifika, které chce turistům nabídnout. Například Telčsko je podle starosty Telče nejčistší oblastí v republice, Buchlovsko má kvalitní síť cyklostezek a Rýmařovsko se chce specializovat na agroturistiku.
"Venkovské regiony, které mají co ukázat, potřebují mediální podporu," shrnuje problém zástupce oblasti Buchlovsko Miroslav Kovařík.